Na slovenskom realitnom trhu pretrváva slabá ponuka bytov, ktorá zaostáva za dopytom po bývaní. Aj preto ceny nehnuteľnosti neustále rastú. Naposledy v druhom kvartáli poskočili, ako ukazujú dáta z Národnej banky Slovenska, skoro o 19 percent.

Na takomto trhu sa pohybuje množstvo realitných kancelárii. Od veľkých značiek až po takzvané „jednochlapovky“ (samostatný maklér), ktoré sa snažia presadiť v silnej konkurencii aj cenou. Konkrétne znižovaním svojej provízie.

Bitka o klientov

To, že sa na realitnom trhu sa začína cenová vojna potvrdili TRENDu viacerí realitní hráči. Nie je zatiaľ silná, ale najmä medzi malými hráčmi už cítiť nervozitu.

„Pokiaľ realitná kancelária nevie bojovať ničím iným ako cenou, tak sa to určite deje. Kancelária, ktorá prináša služby s pridanou hodnotou pre svojich klientov si svoju odmenu vie určite obhájiť,“ myslí si Filip Žoldák, spolumajiteľ realitnej kancelárie Herrys.

Ilustračné foto novostavby bytoviek v Bratislave
Na obr. Bytový komplex v Devínske Novej Vsi, Bory
Neprehliadnite

TOP v realitách: Bratislavské novostavby opäť zdraželi, Trnava chystá byty a Brno novú stanicu

Znižovanie provízie pod istú hranicu automaticky znamená nižšiu kvalitu služieb. Samozrejme, ak realitka ponúka drahšiu nehnuteľnosť dá sa aj pri nej vyrokovať nižšia provízia. Ak však niekto ponúkne trhovo neštandardne nízku províziu, je hneď jasné, že je to realitka bez zázemia vlastnej kancelárie, bez plateného marketingu, kvalitných fotografií,prezentácie a najmä bez právnikov a notárov, ktorí zabezpečia kvalitný právny servis.

„Tam by som ako klient jednoznačne zbystrila pozornosť a určite sa do rúk agentúry, ktorú viac nenájdem, nezverila. Lacné v tomto prípade neznamená dobré,“ hovorí Daniela Danihel Rážová, riaditeľka Bond reality.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa