Zástupcovia JTRE priblížili, že v projektovej fáze Eurovey 2, ktorá je súčasťou ucelenej zóny Eurovea City, oslovila spoločnosť zhruba dve desiatky architektonických štúdií, polovica z nich pritom nechcela ísť do súťaže, ale boli ochotní pracovať na zadaní priamo. Developer si tak napokon vyberal z približne desiatky návrhov vrátane prác od zahraničných ateliérov.

Zapojili sa štúdiá ako Benoy, Libeskind, Zaha Hadid Architects či pražský Jakub Cigler Architekti. Ku konkrétnym návrhom alternatívnej podoby projektu nemá developer práva na zverejnenie, určené boli len na interné vyhodnotenie súťaže. Euroveu 2 napokon navrhlo domáce štúdio GFI.

„V Eurovea 2 chceme rozvinúť to, čo priniesla jednotka a čo ľudia oceňujú, teda veľké verejné priestory. Chceme dosiahnuť, aby ľudia v lokalite aj bývali, nielen pracovali a nakupovali. Z nového centra sa funkcie bývania v posledných rokoch vytláčali na úkor kancelárií,“ povedal výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán. „Vnímame, že je to dôležitý priestor pre Bratislavu, preto si na projekte dávame veľmi záležať a úzko komunikujeme aj s magistrátom, mestskými časťami a dotknutými inštitúciami,“ dodal.

Zakomponovať musia železnicu

Projekt Eurovea 2 je podľa architekta Radovana Grečmala z GFI momentálne z hľadiska hmoty a dizajnu vo finálnej podobe. „Nepredpokladajú sa zásadné zmeny vo vzťahu k priestoru. Pracuje sa ešte hlavne na verejných priestranstvách, kde participujeme so samosprávou a Beth Galí.“

Španielska architektka, ktorá pracovala aj na premene Barcelony, pomáha s celou zónou Eurovea City. Pri Eurovea 2 sa počíta s pokračovaním nábrežia pri Dunaji, kde pribudnú reštaurácie a ďalšie prevádzky, developer chce ich vzhľad na rozdiel od nábrežia pôvodnej Eurovey regulovať.

Nábrežie v tejto časti križuje železničná trať vedúca do Zimného prístavu, s ktorou sa hýbať nedá. V zóne ju teda musia zakomponovať, opticky ju oddelia od verejného priestoru urbanistickými prvkami a zeleňou.

Nad koľajami sa zároveň začne funkčné premostenie smerujúce k mrakodrapu a novému námestiu, ktoré vznikne medzi vežiakom a pokračovaním shoppingu. Lávka ľudí dostane bezpečne ponad trať až k Dunaju.

„Verejný priestor pri Eurovei je verejnosťou vyhľadávaný, bolo by hlúposť, aby sme v tom nepokračovali a neposkytli ešte väčší priestor tohto typu, ak oň ľudia majú záujem,“ uviedol R. Grečmal.

Celé verejné priestranstvo bude pokračovať

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa