Marek Hamšík vlastní v meste pod Urpínom okrem iného aj priemyselný park, v ktorom sídli jeho vlastná vinárska firma. Podnikať v realitách ho baví.
„To je biznis, ktorý sa mi páči najviac. Priemyselný park nebol prvý developerský projekt. Už v minulosti sme spolu s Michalom Hanzušom kúpili 43 hektárov pozemkov na Slnečných stráňach v luxusnej časti Banskej Bystrice, kde sme vybudovali cesty a inžinierske siete,“ približuje v rozhovore.

Marek Hamšík: Podnikanie chcem mať na dohľad
„Vlastníme aj niekoľko starších budov v centre mesta, ktoré sme zrenovovali a dnes slúžia na prenájom,“ dodáva.
Svoj realitný biznis sústreďuje v regióne, z ktorého pochádza a kam sa chce aj natrvalo vrátiť. „Biznis a obchody treba mať pod kontrolou,“ zdôrazňuje.

S biznisom mu pomáha najmä jeho otec Roman Hamšík, ktorý pre TREND vysvetľuje: „Možností bolo vždy veľa. Bolo viacero príležitostí aj v Bratislave, no aj tých dvesto kilometrov môže byť pri snahe mať veci pod kontrolou priďaleko.“
Kaštieľ vo Vlkanovej
Marek vlastní aj kaštieľ vo Vlkanovej neďaleko Banskej Bystrice, ktorý aktuálne rekonštruuje na hotel. Tvrdí, že pandémia jeho ambície podnikať v cestovnom ruchu nezabrzdila.
„Nebudujeme nejaký obrovský hotel. Izieb bude len pár a priestor bude zameraný skôr na svadby a iné podujatia. V Banskej Bystrici a okolí je zložité nájsť pekný priestor napríklad na svadbu. Takže verím, že ak ponúkneme zrenovovanú historickú pamiatku, bude to skvelý projekt,“ hovorí futbalista.

Hamšík senior tiež vidí v lokalite dieru na trhu. „V samotnom kaštieli bude len ubytovanie. Chceme však ponúknuť kompletný servis a to si ešte vyžiada prístavbu novej budovy pre zázemie kuchyne a hlavnej sály,“ objasňuje.
Meno ako značka a hranice investovania
Nedávno dokončenou investíciou s účasťou Hamšíkovcov je veľký zábavno-športový areál Bounce Park v Banskej Bystrici. Podľa Mareka je realizácia projektu aj zásluhou jeho spoločníkov manželov Gondášovcov, ktorí prišli so zmysluplným podnikateľským plánom. Celková výška investície prekročila dva milióny eur.
„Na Slovensku dnes podobné centrá úspešne fungujú v Bratislave aj Košiciach,“ potvrdzuje Marekov otec Roman.

Investície do športových stánkov pre mládež idú do miliónov eur
Marek Hamšík v určitej chvíli začal vnímať svoje meno ako obchodnú značku. „Profesionálny šport sa dnes s podnikaním prelína napríklad na sociálnych sieťach, kde všetci veľkí športovci so svojím menom pracujú ako so značkou,“ vysvetľuje.
Odchod z miesta jeho najväčšej slávy – talianskeho Neapola – mu umožnil narábať so silnou značkou vlastného mena voľnejšie. Svetoznáme meno Hamšík tak dnes zdobí luxusné talianske víno a bystrický rodák zvažuje aj ďalšie podnikateľské nápady.
Na otázku TRENDU, či by investoval do kryptomien, však odpovedá záporne. „Nie. Týmto veciam veľmi neverím.“
A možnosť investovať peniaze do perspektívneho projektu, ktorý založil niekto iný? Hamšíkovci sú aj v tomto opatrní. „Pristupujeme k tomu skôr konzervatívne,“ hovorí Roman Hamšík s tým, že práve zvažujú jednu takú ponuku. „Aj keď to môže byť niečo neuveriteľné, čo s veľkou istotou bude v budúcnosti súčasťou nášho každodenného života, no s veľkou pravdepodobnosťou do toho Marek nepôjde.“

