Realitní makléri musia fungovať inak
Ak chce niekto v súčasnosti predať či kúpiť nehnuteľnosť, jednou z možností je zveriť sa do rúk odborníkom. Ich úloha sa po ochladení realitného trhu ešte zvyšuje. Maklér musí vedieť klientom dobre poradiť, musí rozumieť trhovému cyklu, aktuálnej situácii na trhu realít aj financií. Musí vymyslieť správnu stratégiu predaja, aby sa z predávanej nehnuteľnosti nestal trvalý ležiak.
Ako hovorí pre TREND Andrej Churý, riaditeľ realitnej kancelárie Re/Max Elite, dobrý realitný maklér sa musí v súčasnosti viac starať o databázu klientov ako predtým. „Na realitnom trhu je veľa nových marketingových nástrojov v podobe vytvárania rôznych virtuálnych prehliadok, vytváraní špeciálnych fotografických záberov, filmových pásov, ktoré sa dajú využívať na sociálnych sieťach. Poskytujú naozaj veľký záber pre potencionálneho kupujúceho,“ objasňuje A. Churý.
Rastúca ponuka nehnuteľností aktuálne velí realitným maklérom vybočiť z radu. Byt či dom, ktorý inzeruje na predaj, musí medzi konkurenciou na realitných portáloch vyniknúť, radí analytik Realitnej únie SR Vladimír Kubrický.
„Tempo realitných obchodov už nepripomína medzinárodný rýchlik, ale skôr osobák, ktorý sa do cieľa veľmi neponáhľa. O to väčšiu výzvu pre makléra znamená komunikácia s majiteľom. Veď kto iný by mu mal vysvetliť, že pri určení predajnej ceny musí stáť nohami na zemi,“ spresňuje V. Kubrický. Ani záujemcovi o obhliadku už nestačí len otvoriť dvere. Kľúčom k obchodu pre makléra je často financovanie nehnuteľnosti a komunikácia s hypotekárnym poradcom kupujúceho.