Cieľom spoločnosti je nielen revitalizovať terajší koncept obchodného centra, ale taktiež mu dodať novú tvár, ktorá bude zodpovedať súčasným potrebám obyvateľom Petržalky a ľudí zo širšieho okolia.
Star Capital Investments je významným hráčom na trhu v oblasti financovania a taktiež správy nehnuteľností a aktív. V danej oblasti sa so svojou sesterskou spoločnosťou Star Capital Finance pohybujú už takmer 18 rokov. Spoločnosť je vedená pod taktovkou Josefa Malířa ml., ku ktorému sa v roku 2021 pridal aj významný investor Zdeněk Šoustal. Ich cieľom je spoločný rozvoj a napredovanie spoločnosti a tiež ďalšie rozširovanie súčasného portfólia.
Spoločnosť napreduje
Kým v roku 2014 spravovali aktíva v hodnote 35 miliónov eur, za relatívne krátku dobu sa im do roku 2021 podarilo dostať na úroveň 220 miliónov eur. „Neustále vyhľadávame lukratívne investičné príležitosti s potenciálom dlhodobého zhodnotenia kapitálu. Keďže máme spoločnú históriu, spoločnú mentalitu, v rámci napredovania spoločnosti pre nás bolo prirodzené expandovať aj na slovenský trh,“ uvádza Josef Malíř ml., Managing Director spoločnosti.
Medzi aktuálne nosné projekty spoločnosti patria ikonické administratívne budovy Lighthouse Towers Praha (27 000 m2), ako aj OC Futurum (36 800 m2) či veľkometrážne priemyselné parky Pardubice (207 000 m2) a Kolín (48 000 m2). Projekty ako bytový dom Mánesova (2 500 m2), či retail parky Severka Liberec (12 500 m2) a Tábor (9 500 m2) sa radia už medzi úspešne zrealizované.
Ambície na Slovensku
V súčasnosti Star Capital Investments prichádza na slovenský trh s ambíciou revitalizácie obchodného centra Danubia, ktoré svoje brány otvorilo ešte v roku 2000. Hlavným cieľom je vytvorenie atraktívneho mestského priestoru pre Petržalčanov a širšie okolie. Prepojenie konceptu „všetko na dosah ruky“ a bezproblémového parkovania sú základnými princípmi celého projektu. Dôležitým zásahom je tiež prehodnotenie pôvodnej architektúry a modernizácia objektu s ohľadom na ekológiu. Projekt bude zároveň spĺňať aj jeden z najvyšších štandardov udržateľnosti.
„Našim zámerom nie je pasovať sa do role ďalšieho veľkého nákupného centra, ale využiť súčasný potenciál, ktorý Danubia ponúka. Ide o projekt, prostredníctvom ktorého chceme ponúknuť obyvateľom Petržalky a zároveň širšiemu okoliu jednoduchý a komfortný nákup tovaru a služieb. Revitalizáciou tohto obchodného centra tak vznikne priestor založený na rýchlom a efektívnom nakupovaní, ktorý bude prispôsobený aj súčasnej „Covid dobe“. OC Danubia a jeho koncept umocní tiež dobrá dostupnosť a počet parkovacích miest,“ dodáva Milan Mašša, Business Developer spoločnosti, ktorý disponuje bohatou profesijnou históriou zo spoločností ako HB Reavis, IKEA či CBRE.
Ďalšie dôležité správy
