Najprv by mala vyrásť infraštruktúra, až následne by sa mali stavať byty. Podľa investičného riaditeľa spoločnosti CZ Slovakia Juraja Gála to v skutočnosti takto nefunguje, keďže nežijeme v ideálnom svete. „Bývanie je absolútne kľúčová ľudská potreba, ktorej zasýtenie nemôže čakať roky na vybudovanie infraštruktúry,“ tvrdí v rozhovore pre TREND Prime.

Ako pandémia ovplyvnila predaj bytov?

Považujem za predčasné predpovedať vplyv pandémie na realitný segment, zatiaľ necítime pokles záujmu o naše byty, predaj napreduje očakávaným tempom.

Nevyčkávajú dnes ľudia s kúpou, pretože predpokladajú, že klesnú ceny?

Tým, že sme náš nový produkt v rámci Nového Ružinova priniesli na trh približne pred tromi týždňami [začiatkom mája – pozn. TRENDU], momentálne prebieha prvá vlna rezervácií bytov, ktorá je štandardne silná pri uvedení nového projektu na trh. Vyčkávanie zo strany klientov preto nepociťujeme. Keďže sme do predaja dali asi len 160 bytových jednotiek, z takéhoto množstva je ťažké vyvodzovať závery na základe štatistických ukazovateľov. Keď predáme dva byty za týždeň, no v nasledujúcom týždni len jeden, nemusí to automaticky znamenať prepad predajnosti o polovicu. Stále je tu silná skupina obyvateľstva, ktorá potrebuje vyriešiť otázku bývania v horizonte najbližších dvoch rokov. Tí sa pre kúpu musia rozhodnúť už teraz alebo v najbližšej budúcnosti a vyčkávanie si nemôžu dovoliť.

dom
Neprehliadnite

Najväčšie zmeny v stavebnom sporení sa na ziskoch sporiteľní zatiaľ neodrazili

Vysoké bytovky by neprešli

Špecifikom Nového Ružinova sú veľké balkóny a terasy, ktoré ponúkate ku každému bytu. Chcú ľudia žiť viac v prírode? V minulosti mnohí balkóny často skôr zasklievali, aby zvýšili podlahovú plochu bytu.

Veľkosť terás vyplýva zo samotnej architektúry mestských víl, pričom pri jej tvorbe sme dali veľkú voľnosť architektom zo štúdia Compass. Prirodzene, život v našom projekte plynie inak než niekde pri Trnavskom mýte. V projekte je umiestnený dominantný verejný park, sme v tesnej blízkosti hrádze, čiže prepojenie života „vnútri“ a „vonku“ je silný motív predovšetkým v aktuálnej fáze. Naším cieľovým zákazníkom je mladá rodina a mladí aktívni ľudia celkovo, veľkorysý vonkajší priestor je pre túto skupinu dôležitý prvok života.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa