Jedno z hlavných poučení, ktoré by mohla táto prípadová štúdia dať, je, že nie je dobre postaviť akýkoľvek obchodný areál uprostred ničoho. A to pozemky medzi hlavným mestom a Trnavou, kúsok od diaľnice D1 rozhodne sú.
Potom nepomôže ani to, že leží na veľkorysej ploche 15-tisíc metrov štvorcových a má 1 300 parkovacích miest. Ani spektrum svetových značiek, ktoré v ňom sídlili. Nečudo, že projekt, ktorý mal byť slovenskou obdobou obľúbeného rakúskeho Parndorfu, nevyšiel.
Po piatich krkolomných rokoch fungovania sa areál nachádza pred tretím kolom dražby. A jeho vyvolávacia cena opäť rapídne padá.
Ešte pred dvomi týždňami TREND Reality informoval, že druhé kolo dražby bolo ľudoprázdne. Na dražbe sa okrem organizátorov dražby a zainteresovaných strán zúčastnili len traja zástupcovia verejnosti – novinári. Žiadny záujemca o kúpu neprišiel.
Po prečítaní siahodlhého opisu areálu, súpisu dlhov a aj nájomcov dražobník oznámil, že ani jeden záujemca nezložil zábezpeku, a preto je aj druhé kolo dražby neúspešné.
Nepomohlo ani to, že vyvolávacia cena bola sedem miliónov eur. Teda o tri menej, ako pôvodných desať miliónov v prvom neúspešnom kole.
Miliónový pád
A tak cena opäť padá. Tretie kolo dražby otvorí vyvolávacia cena šesť miliónov eur. To je presne polovica sumy, o ktorej sa špekulovalo takmer pred rokom. Ešte v októbri minulého roka TREND informoval, že správca vyhotovil súpis hnuteľného a nehnuteľného majetku.
Podľa neho malo mať deväť pozemkov, ktoré sa nachádzajú pod centrom, hodnotu vyše 12 miliónov eur. Hnuteľný majetok mal mať podľa znalca hodnotu necelých 70-tisíc eur. Peňažné pohľadávky z účtu vtedy dosiahli výšku necelých 380-tisíc eur.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?