Analýza CBRE sa sústreďuje na strednú Európu ako celok a tiež na jednotlivé krajiny – Slovensko, Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko a Rumunsko. Sleduje vývoj v štyroch kategóriách - potraviny, odevy, zdravie a domácnosť. V každej z nich, s výnimkou odevov, predpokladá dvojciferné zvýšenie predaja, a to aj napriek výraznému rastu online segmentu.
Do roku 2023 sa čistý príjem v stredoeurópskych ekonomikách zvýši podľa analýzy CBRE v priemere o 14,4 percenta a populácia sa zmenší o jedno percento, čo je dobrý odrazový mostík pre rast maloobchodu. Najvýraznejší nárast predaja prognózuje maloobchodným priestorom orientovaným na zdravie a krásu zákazníka. Dariť sa má tiež potravinám, v ktorých je ťahúňom Poľsko.
Veľký potenciál zdravia a krásy
Perspektívny segment zdravia a krásy je v strednej Európe pozadu za vyspelým západom, najmä čo sa týka prepočtu veľkosti priestorov na obyvateľa. Za Rakúskom a Nemeckom zaostáva o štyridsať percent. Rast v tomto sektore sa očakáva v celom stredoeurópskom regióne, hlavne na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku.
S výraznou akceleráciou
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?