Voľby sa blížia a slovo električka, respektíve metro sa v posledných týždňoch skloňovali viackrát. Venovať sa vyjadreniam kandidátov, ktorí hovoria o budovaní a predlžovaní tratí, nemá zmysel. Sú asi také relevantné ako augustový sneh. Jediným reálnym predĺžením trate je petržalský projekt. Ostatné vízie o predĺžení električky do Vajnôr, Vrakune či Devínskej Novej Vsi sú dnes len fantazmagóriou, ktorá nemá reálne základy.
To však neplatí o návrhu, ktorý verejnosti predložila developerská spoločnosť J&T Real Estate. Ešte v rámci snahy o získanie štatútu významnej investície ponúkla, že výrazným spôsobom prispeje k vybudovaniu električkovej trate, ktorá spojí Nivy s mestom a vytvorí mestský okruh. Aj keď zo štatútu nebude nič, v projekte elektirčky chce pokračovať.
Mnoho otáznikov
Na mieste je otázka, prečo vkladá súkromník toľko času, energie a financií do projektu, ktorý by v každom normálnom meste či krajine bol na pleciach štátu či samosprávy. Reči o tom, že developer chce zabrať pozemky okolo Miletičky a stavať tam svoj projekt, sú bludy.
Áno, môžeme operovať aj s oficiálnou verziou, že spoločnosť chce prispieť k vyriešeniu dopravnej situácie v zóne, v ktorej má svoje aktivity a ešte aj dlho bude mať. Okrem chystaného rozšírenia projektu Eurovea s najvyššou budovou na Slovensku, chystá v zóne aj projekt Klingerka a na development čaká aj územie pozdĺž Košickej ulice.
Oveľa dôležitejší však môže byť fakt, že v lokalite
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?