Názov Polus City Center bude minulosťou od 7. novembra. Zmeny predznamenávala aj kampaň v uliciach Bratislavy s vizuálom s tajomným sloganom „Kde Polus končí...“.
Nový názov nákupného centra bude Vivo!. Vlastník Immofinanz teda aj na Slovensku aplikuje koncept, ktorým zastrešuje niekoľko svojich nákupných centier v Poľsku, Rumunsku a Česku.
„Radi by sme sa stali súčasťou lokálnej komunity a moderným komunitným centrom, ktoré návštevníkom ponúkne príležitosti nielen nakúpiť jedlo a oblečenie v širokej ponuke obchodov, ale aj skvelý program a mnoho aktivít vo voľnom čase,“ píše sa na webovej stránke centier. Kopíruje to novodobú stratégiu nákupákov, kde majú zákazníci nájsť oveľa viac možností na trávenie voľného času.
Jedna značka, väčšia poznateľnosť
To, kedy Immofinanz priradí Polus pod svoju sieť Vivo!, bolo len otázkou času. Bratislava sa stáva desiatou lokalitou pre koncept, ktorý je nastavený na mestá so spádovou oblasťou minimálne 200-tisíc obyvateľov.
Okrem slovenskej metropoly je Vivo! v českom Hostivaře (Praha), v poľských mestách Krosno, Lublin, Pila, Stalowa Wola a v rumunských mestách Constanta, Pitesti, Kluž a Baia Mare.
S konceptom Vivo! prišiel Immofinanz na jeseň 2014, predstavovať mal modernejšiu podobu nákupného centra orientovaného na rodiny. Viac aktivít a služieb v rámci centra, ako aj kombinácia medzinárodných značiek kombinovaná s lokálnymi výrobcami má pritiahnuť širšiu škálu návštevníkov a zabezpečiť aj viac spontánnych nákupov.

Snahu o oslovenie mladších návštevníkov vidno aj v stvárnení loga so sviežou podobou a dominujúcou magentovou farbou.
„Namiesto toho, aby sme prepracovávali jednotlivé koncepty, rozhodli sme sa pre jeden spoločný s vysokou mierou poznateľnosti. To nám umožňuje rýchlejšie expandovať a zároveň šetriť náklady,“ hovoril v rozhovore pre Boerse-express výkonný riaditeľ Immofinanz Dietmar Reindl.
Podľa spoločnosti spoločná značka pomáha pri orientácii zákazníkov a vytváraní dôvery. Sieť nákupných centier znamená, že na značku môžu ľudia naraziť na viacerých miestach a je tak pre nich familiárnejšia.
„Chceli sme ísť s naším konceptom o krok ďalej ako konkurencia,“ dopĺňa D. Reindl. Preto pod jeden brand zjednocuje Immofinanz aj svoje kancelárske budovy – v značke Myhive (vrátane Polus Towers v Bratislave), ako aj retailové parky Stop.Shop, fungujúce takisto aj na Slovensku. „Viac ako 70 percent našich tržieb z prenájmov v nehnuteľnostiach nám produkujú tieto tri značky,“ uvádzal D. Reindl vlani v októbri.
Potrebuje prežiť
Polusu má rebranding vdýchnuť nový život a sila medzinárodnej siete zároveň prispieť k tomu, aby ho z trhu nevytlačili nové, moderné centrá, ktoré sa pripravujú. V Bratislave však bude čeliť Vivo! značnej výzve.
V hlavnom meste sa mu rodí veľká konkurencia. Len v projekte Stanica Nivy má pribudnúť 70-tisíc štvorcových metrov nákupných plôch. Plánuje sa aj rozšírenie Auparku v Bratislave o 10-tisíc štvorcových metrov, zväčšovanie reťazca Tesco v Petržalke takisto o 10-tisíc m². V roku 2021 je zase naplánované otvorenie druhej fázy centra Eurovea, ktoré prinesie 25-tisíc m².
Odborníci dlhodobo varujú pred syndrómom kanibalizácie, teda že nákupných centier bude priveľa a ublžia si navzájom. To prináša riziko hlavne pre staršie projekty, ktorých existenciu modernejšie centrá ohrozia. Polus sa preto potrebuje zaradiť na túto stranu barikády a nezostať „20-ročným nákupákom na Vajnorskej“.

„Jasným trendom je prehodnotenie funkcií starších nákupných centier. Výrazne ich ovplyvňuje výstavba nových nákupných centier. Niektoré z nich sú schopné prežiť zmenou charakteru centra. Častejšie ako v predchádzajúcich rokoch sa prenajímateľom odporúča zmeniť aspoň časť projektu na kancelárske a rezidenčné účely,“ hovorí Katarína Paule, vedúca retail tímu v poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield na Slovensku.
V silnejúcej konkurencii sa dá očakávať, že s novinkami a modernizáciou budú okrem Polusu prichádzať aj iní. Obnovu tento rok realizoval napríklad Avion. Zmeny zrejme čakajú aj Shopping Palace na Zlatých pieskoch, ktorý tento rok zmenil majiteľa.
Rekonštrukcia beží
To, že sa niečo s Polusom chystá, sa šepkalo už viac ako rok. Centrum oficiálne spustilo prvé fázy rekonštrukcie ešte začiatkom roka.
„Trendy retailu sú neúprosné. Bez modernizácie sa centrum nemôže udržať v hre,“ načrtla Iris Gebhartlová, manažérka retailovej skupiny Vivo!, vo svojej prezentácii na podujatí Shopping Centre Index 2019.
I. Gebhartlová tým odvodňovala kompletnú rekonštrukciu Polusu, ktorá sa čiastočne dokončila a ďalšiu fázu, ktorá sa pripravuje.
Zmeny sa začali od prízemia, kde sa upravovali priestory po hypermarkete Carrefour, ktorý sa dostal do finančných problémov a pred tromi rokmi opustil priestory. Zároveň sa premenila okolitá časť nákupnej pasáže.

Ako už TREND Reality informoval, modernizáciou tu vznikli dve veľké nájomné jednotky. Jednou z nich je predajňa Lidl, ktorý obsadil plochu 2-tisíc štvorcových metrov. Druhý veľký priestor patrí predajcovi elektroniky Datart, ktorý v Poluse bol aj predtým, no svoju predajňu zväčšil. Pribudli aj menšie nájomné jednotky a vynovený foodcourt.
Práce v Poluse budú pokračovať, centrum žiadalo mestskú časť o príslušné stavebné povolenie. Počíta sa s tým, že na prízemí vznikne nová nákupná pasáž, ktorá vytvorí prepojenie medzi severnou a južnou rotundou. Priestor, ktorý prispeje k zdvojnásobeniu predajnej plochy na prízemí, vyústi na severnej strane k vstupu pri administratívnej budove a na južnej strane sa napojí na vstup smerujúci k areálu Pasienky. Bude plynulým pokračovaním verejnej časti vybudovanej v prvej fáze rekonštrukcie.
„Ukončenie ďalšej fázy rekonštrukcie by malo prebehnúť v priebehu najbližších troch mesiacov,“ uviedol Immofinanz v auguste. Práce by teda mali dokončené pred Vianocami.
Aktíva na Slovensku v hodnote 309 miliónov
Predajná plocha po dokončení rekonštrukcie Polusu má predstavovať 36-tisíc štvorcových metrov. V renovovaných priestoroch po prestavbe a úpravách dispozícií nájde podľa prevádzkovateľa domov okolo 20 nových obchodov.
Predajne otvoria značky ako Reserved, Mohito, house, Cropp a Sinsay. Presný termín, kedy sa tak stane, zatiaľ Immofinanz nekonkretizoval.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?