(Prosíme ctených čitateľov, aby nasledujúcu správu chápali s rezervou, nakoľko jej obsah súvisí s dátumom uverejnenia.)
Obchodná ulica patrí k najfrekventovanejším nákupným uliciam v hlavnom meste. V realitnej brandži sa často označuje aj ako tzv. „high-street“, teda miesto s koncentráciou viacerých menších obchodných nehnuteľností s lukratívnymi značkami na jednej ulici. Tradičná prešporská high street si však zatiaľ takéto pomenovanie nie príliš zasluhuje.
Tento stav sa pokúsi zmeniť britská developerská skupina Dereta, zameriavajúca sa na investície do retailového developmentu. Podľa informácií portálu TRENDreality.sk jej tunajšia eseročka odkúpila od súkromných majiteľov už niekoľko budov nachádzajúcich sa na ulici. Spolu na ich získanie vynaložila takmer 100 miliónov eur. Riaditeľ spoločnosti pre strednú Európu Jim Funnywell tvrdí: „Rokovania s jednotlivými majiteľmi boli dlhotrvajúce a náročné, ale tejto jedinečnej lokalite v Bratislave veríme a preto sme transakciám obetovali veľa času a úsilia.“
Celkovo chce developer ponúknuť zhruba 50-tisíc m2 prenajímateľnej plochy v priestoroch, z ktorých väčšina prejde zásadnou rekonštrukciou. Objekty z povojnových čias chce Dereta nahradiť pôvodnou charakteristickou zástavbou tejto časti Bratislavy. Výnimkou bude len 20-podlažná budova, ktorá vyrastie na mieste súčasnej predajne zľavnených kníh.
K viacerým zaujímavostiam celkovej prestavby ulice bude patriť aj obrovský parkovací dom zaberajúci štyri podzemné a štyri nadzemné podlažia, či visuté záhrady nad električkovou traťou, kde sa budú nachádzať kaviarne, reštaurácie, športové a voľnočasové zariadenia.
Ako ďalej J. Funnywell prezradil, viacero svetových obchodných značiek, ktorým ešte chýba zastúpenie v Bratislave, má záujem o prenájom v týchto priestoroch. Ide najmä o spoločnosti z módneho, reštauračného, kozmetického, či obuvníckeho, papierenského a hračkárskeho biznisu. Portálu TRENDreality.sk sa podarilo zistiť, že dobyť Bratislavu sa chystajú také exkluzívne mená ako Gucci, Tommy Hilfiger, Armani, Versace, Cartier, Dolce & Gabana, Chanel, či Polo Ralph Lauren.
Ako nám potvrdil zakladateľ poslednej menovanej značky, na bratislavskej Obchodnej by chceli umiestniť svoju vlajkovú predajňu pre celý región, čomu bude zodpovedať aj jej výmera s viac ako päťtisíc metrami štvorcovými a viaceré produkty, ktoré budú v ponuke len tu.
Zámerom developerskej spoločnosti Dereta je získať aj ďalšie budovy na Obchodnej ulici. Na otázku TRENDreality.sk či je spoločnosť pripravená na ďalšie zdĺhavé vyjednávania s vlastníkmi, J. Funnywell odpovedal, že sa spoliehajú aj na nový zákon o vyvlastňovaní vo verejnom záujme, ktorý by mal celý proces urýchliť. „Ak funguje takáto norma v Spojených štátoch, kde sa tzv. nedostatočne využívané územia môžu vyvlastniť v prospech veľkého developera, nevidím problém prečo by to nešlo na Slovensku. Veď to znamená aj vyšší daňový príjem pre štát a samosprávu.“
Autor je nádejný zahraničný spolupracovník TRENDreality.sk
Foto - www.mix.sk a Wikipedia