Podľa dokumentov predložených štátnym orgánom chce spoločnosť Merkury Market Slovakia, s.r.o., postaviť k existujúcej stavbe dvojpodlažnú prístavbu označenú ako výstavno-predajná hala. Úžitková plocha sa z dnešných 9-tisíc m2 zväčší o 5 500 m2, ďalší pozemok firma nezaberie. Počet parkovacích miest ostáva rovnaký, je ich 99.

Predbežný termín štartu výstavby predpokladajú ešte v priebehu najbližších mesiacov s dokončením budúci rok a otvorením na jar 2016. Predajná plocha má presiahnuť 3-tisíc m2 pri odhadovaných nákladoch vo výške 860-tisíc eur.

Firma otvárala v Komárne v roku 2013, kedy ohlásila aj vytvorenie najväčšej prevádzky v zóne Bory na severozápadnom okraji hlavného mesta. Dnes má na Slovensku osemnásť obchodov, čím je prítomná takmer vo všetkých väčších mestách.

Pôvodom poľský Merkury Market pôsobí v domovskej krajine od roku 1991. Na Slovensku začal s expanziou v roku 2005, najprv v Prešove, kde má materská firma doteraz sídlo. Väčšinou sa pustil do rekonštrukcie starších priestorov, napríklad po firmách Interfruct či Hoval.

Sieť obchodov tak expandovala relatívne neštandardne v porovnaní s konkurenciou. Presúvala sa z východu na západ, po prestavbách starých objektov začala neskôr budovať aj prevádzky podľa vlastného konceptu. Otvárala aj tri ročne a darilo sa jej.

K najväčším konkurentom patrí rakúsky bauMax, ktorý sa ale zo slovenského trhu sťahuje a špekuluje sa o nových majiteľoch obchodov. Konkurentmi sú aj nemecký Hornbach a nováčik na tunajšom trhu, len pár mesiacov otvorený Bahaus. Rovnako aj predajne nábytku ako Möbelix, Kika, Ikea, Sconto a ďalšie.