O tom, že bratislavský Aupark chystá nový blok, písal TREND Reality ešte začiatkom minulého roka. Vtedy však neboli známe podrobnosti. Žiadosť o územné rozhodnutie totiž obsahovala len základné informácie.
„Navrhovaný obchodný dom je ako samostatne stojaci objekt, ktorý obsahuje 85 parkovacích miest na úrovni prvého podzemného podlažia a na 1. až 3. nadzemnom podlaží bude slúžiť pre obchodné účely,“ písalo sa v dokumentoch, ktoré úradom predložila spoločnosť UR P6.
Ubudne 20 parkovacích miest
O nič viac neprezrádza ani aktuálna žiadosť o stavebné povolenie, o ktoré požiadala rovnaká spoločnosť. Celkové plány však odhaľuje takmer tri roky starý investičný zámer, ktorý majiteľ Auparku predložil úradom ešte v júni 2016. Z neho vyplýva, že obchodný dom by sa mal rozširovať na parkovisku vedľa pobočky McDonaldu. Práve tohto reťazca by sa mala dotknúť aj zmena organizácie dopravy.
Nový blok obchodného centra by mal vyrásť na ploche s rozmerom niečo vyše 2 953 štvorcových metrov. Celkovo by mal vytvoriť 7 267 štvorcových metrov nadzemnej plochy. Zaujímavé je, že napriek rozšíreniu nákupných plôch dôjde k zmenšeniu možností parkovania. Kapacita parkoviska, na ktorom má nový trakt vyrásť, je totiž 105 parkovacích miest, nové podzemné bude určené len pre 85 vozidiel.
Nejde o prvé rozšírenie Auparku v poslednom období. Len koncom minulého roka rozšírilo nákupné centrum foodcourt, keď pribudli prevádzkovatelia, ktorí sa zviditeľnili vo Fresh Markete. Ani v tomto prípade však vedenie centra o rozširovaní oficiálne neinformovalo a urobilo tak v tichosti.
Zmeny na trhu
Bratislavské nákupné centrá prechádzajú zmenami. Veľké rozšírenie chystá Eurovea, ktorá v druhej fáze pridá 25-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. Zmeny chystajú aj v Avione, kde by v lete mali otvoriť nový foodcourt, ale aj v Poluse, kde sa uvoľnil priestor po odchode Carrefouru. Navyše, so stavebnými prácami začali už aj na projekte Stanica Nivy. Multifunkčný komplex prinesie 70-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy.
Samotný Aupark otvorili v novembri 2001 a ponúkol 43-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. O šesť rokov neskôr sa centrum rozšírilo o ďalších takmer 15-tisíc štvorcových metrov. Pôvodným developerom nákupného centra bol HB Reavis, od roku 2011 patrí centrum do skupiny Unibail-Rodamco.