Aj keď na západe republiky meno Labaš nie je až také známe, na východe to neplatí. Firma sa zviditeľnila cez sieť predajní Fresh, ktorých je dnes vyše 770. Aj preto sa biznis príbeh Miroslava Labaša považuje za úspešný. Začínal pritom ako poštár a neskôr pracoval v maloobchode.

Z Jednoty do svojho

„Po revolúcii som ako vedúci predajne Jednoty chodieval na nákupy. V Košiciach už boli otvorené nejaké súkromné sklady. Jedna domáca káva, ktorá patrila k najpredávanejším, sa mi zdala drahá. Zistil som, že ju predávajú s desaťpercentnou maržou. Hovoril som si, že sa to musí dať robiť lacnejšie. To bol taký impulz, že je tu priestor robiť tú istú robotu s nižšou maržou,“ hovoril pred štyrmi rokmi pre TREND M. Labaš.

Spočiatku pôsobil len vo veľkoobchode, neskôr začal zakladať aj vlastné predajne. „Bolo obdobie, keď sme mali z veľkoobchodu dosť veľa zarobených peňazí na účte a ani som nevedel, čo s tým. Zhruba pred ôsmimi rokmi sme si povedali, že skúsime podľa vzoru zahraničnej konkurencie urobiť modernú predajňu,“ spomínal obchodník.

Jeho pozícia bola taká silná, že keď sa na jar 2013 uvažovalo o odchode Tesca zo Slovenska,

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa