Britský obchodný reťazec Tesco prichádza doma o zákazníkov. Pritiahnuť ich späť sa pokúsi aj zatraktívnením prevádzok. Do vynovenia obchodov chce spoločnosť tento rok investovať miliardu libier, informoval portál BBC News. Okrem toho sľubuje najať viac pracovníkov.

„Tesco do obchodov dostatočne neinvestovalo, možno skôr uberalo,“ pripustil britský šéf Philip Clarke. Podľa analytikov sa manažéri obchodného reťazca v posledných rokoch príliš rozptyľovali expanziou v Ázii a v Spojených štátoch, výsledkom čoho britské prevádzky stagnovali.

Na Slovensku firma v úvode tohto roka ohlásila otvorenie ďalšej sedmičky predajní. Najväčšiemu obchodnému reťazcu v krajine by malo pribudnúť takmer 11-tisíc štvorcových metrov predajnej plochy. Vlani spoločnosť na Slovensku do modernizácie a výstavby nových obchodov investovala cez 50 miliónov eur.

Tesco vynoví britské obchody

Britský reťazec ohlásil, že v roku končiacom vo februári skupina celkovo zdvihla zisk pred zdanením o viac ako päť percent na 3,8 miliardy libier. Jej zisk z britských prevádzok však medziročne spadol o percento na 2,5 miliardy libier. V druhej polovici finančného roka sa na domácom trhu podobne prepadli aj tržby.

Za neúspechom v Británii Tesco čiastočne vidí agresívne kampane konkurentov ponúkajúcich rozličné zľavové kupóny. Pomôcť zvrátiť prepad by mal práve P. Clarke, ktorý v marci prevzal britské obchody od Richarda Brashera.

„Kým naše zahraničné prevádzky rastú a do skupinového zisku prispeli sumou 1,1 miliardy libier, v Británii potrebujeme pridať. Preto sme sa rozhodli investovať viac ako miliardu libier do vynovenia britských obchodov a lepšieho nakupovania pre zákazníkov,“ citoval portál P. Clarka. Firma sa tiež chystá najať ďalších osem tisícok zamestnancov pre existujúce obchody.

Foto - Flickr