Podľa informácií, ktoré firma zverejnila na internetovej stránke mávajú výsledky za prvé dva kvartály zvyčajne na hospodárenie negatívny vplyv, ale spravidla ho kompenzuje druhá polovica roka. Koncern tak predpokladá, že celoročné výkony dosiahnu 13,6 miliardy eur a EBIT – zisk pred úrokmi a zdanením bude minimálne 260 miliónov eur. Porovnateľný s vlaňajškom, hoci aj tento ukazovateľ v prvom kvartáli ešte zostal negatívny a strata presiahla 163 miliónov eur.

Thomas Birtel, predseda predstavenstva Strabag SE tvrdí, že v tomto roku zosilnie tlak na ceny európskych infraštruktúrnych projektov. Na druhej strane však registruje priaznivejšie podmienky vo výstavbe pre súkromný sektor, obzvlášť na trhu v Nemecku. Táto situácia síce už poznačila prvý kvartál, ale priaznivejšie počasie podporilo návrat k výsledkom, obvyklým v tomto období.

Zákazkové krytie zostalo po prvom štvrťroku tesne pod 14,5 miliardy eur a k päťpercentnému rastu prispeli nové veľké zákazky v Nemecku, v Čile ale i v Maďarsku, či na Slovensku. Tu získal Strabag koncom vlaňajšieho a začiatkom tohto roka v konzorciách s Doprastavom, Váhostavom-SK a Metrostavom zákazky na výstavbu úsekov diaľnice D3 a D1 a v trojici, bez Metrostavu má stavať aj časť rýchlostnej cesty R2. Na pozemné stavby sa orientuje jeho ďalšia dcérska firma ZIPP. Tá má momentálne rozrobených viacero projektov, v Bratislave stavia Rezidencie Machnáč a v Trnave futbalový štadión.

Strabag v slovenských tendroch teraz obmedzuje účasť v karteli na prvý úsek diaľnice D1 z Mengusoviec do Jánoviec. Najvyšší súd SR koncom vlaňajška potvrdil rozhodnutie Protimonopolného úradu z roku 2005. Podľa neho mala česká dcéra koncernu zaplatiť najvyššiu cenu spomedzi siedmich účastníkov správneho konania, v prepočte vyše 16 miliónov eur. Nedávno tieto stavebné firmy Národná diaľničná spoločnosť vylúčila ako účastníkov tendrov, ale právnici nemajú na takýto postup jednotný názor a stavebné firmy sa so žiadosťou o nápravu obrátili na Ústavný súd.

Na európskom poli zatiaľ Strabag získava ďalšie zákazky. V máji tohto roka koncern kótovaný na viedenskej burze oznámil participáciu na PPP projekte v Írsku. Tu má s konzorciom DirectRoute financovať, projektovať, stavať a prevádzkovať 57 kilometrov dlhý úsek diaľnice v blízkosti mesta Galway. Celkový objem investícií súkromného sektoru činí približne 330 miliónov eur.

Podiel vlastného kapitálu na celkovom financovaní je 12-percentný, Strabag ako investor má desatinu, ale v stavebnom konzorciu má až štvrtinový podiel. Úsek s označením N17/N18 je už tretím koncesným projektom v Írsku, na ktorom sa STRABAG podieľa. S konzorciom DirectRoute už prevádzkuje projekty PPP Limerick a Fermoy.