V ankete o farebnom prevedení bratislavského Starého mosta obyvateľov najviac oslovila zeleno-sivá farebná kombinácia. Do ankety sa zapojilo 6 158 ľudí, po vylúčení zdvojených hlasovaní a spamov získalo víťazné zeleno-sivé prevedenie 2 452 platných hlasov.
Sivá farba oceľovej konštrukcie mosta oslovila 1 171 Bratislavčanov a až ako tretia v poradí skončila možnosť natrieť most na zeleno. Závery verejného hlasovania vedenie mesta predloží bratislavským mestským poslancom, ktorí rozhodnú o definitívnej farbe Starého mosta. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.
Do internetovej ankety o farbe Starého mosta sa mohli obyvatelia na webovej stránke mesta zapojiť od 31. januára. V diskusnom fóre obyvatelia navrhovali aj iné farebné odtiene, napríklad červený, modrý či dúhový most, priblížil Ľ. Andrassy.
Z troch oficiálne ponúknutých možností však Bratislavčania napokon vybrali zeleno-sivú kombináciu, ktorá zvýrazňuje vertikálne a vodorovné konštrukčné prvky mosta. "Táto kombinácia vytvára priestor pre zladenie mostnej konštrukcie s ostatným verejným priestorom, chodníkmi, osvetlením, lavičkami i drobnou architektúrou," vysvetlil Ľ. Andrassy.
Starý most - zeleno-sivá farebná kombinácia Zdroj: Bratislava
Projektanti pri projektových prácach pracovali s 12 riešeniami, tri navrhované farby však podľa Andrassyho prelínajú históriu s budúcnosťou. "Každá alternatíva nadväzuje nielen na historický odkaz, ale tiež v sebe skrýva atmosféru pôvodného diela," priblížil.
Starý Most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Most pre verejnosť uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu. Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.
Mesto na projekt požiadalo o nenávratný finančný príspevok. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.
Aktuálny stav prác na Starom moste podľa hovorcu magistrátu Stanislava Ščepána:
Počas uplynulého týždňa pokračovali práce na rekonštrukcii Starého mosta. Na bratislavskej strane Starého mosta pokračovali vytyčovacie práce inžinierskych sietí na Štúrovej ulici. Popri podzemných sondách sa realizovali búracie práce podkladových vrstiev vozovky, ktoré boli odvážané na skládku. Pokračovalo sa v demontáži koľajových zvrškov a rozmontované koľaje a betónové panely boli odvážané taktiež na skládku.
Na petržalskej strane mosta bol prevedený zhutňovací pokus na železničnom spodku od Bosákovej ulice po Jantárovú. Rovnako sa robilo sondovanie podzemných vedení. Na Starom moste sa realizovali práce na zosilňovaní zostávajúcej konštrukcie v III. poli.
V nasledujúcich siedmich dňoch je plánovaná nakládka a odvoz vybúraných materiálov na skládku a odkryje sa odkopané potrubné vedenie s tým, že začnú práce na kanalizácii. Na petržalskej strane sa plánuje zrealizovať prístupová komunikácia pre SMP. Na Starom moste sa plánuje demontáž konštrukcie na súlodí v poli č.II. Zároveň bude prebiehať pyrotechnický prieskum v poli č. III.