Virtuálne obhliadky, inzeráty na sociálnych sieťach či online prenajatie bytu. To je len drobný výpočet príkladov toho, ako digitalizácia zasiahla slovenský trh s nehnuteľnosťami. A niet sa čo čudovať.

Ako v iných odvetviach, aj tu sľubuje podnikateľom výhody, najmä zefektívnenie celého radu procesov. Tie sa však nezaobídu bez dodatočných investícií, ktorým sa nevyhnú.

Jedna platba často nestačí

Prepojenie realitného softvéru s najväčšími inzertnými portálmi je totiž na trhu samozrejmosťou. V praxi sa vďaka nemu firmy vyhnú osobitnému zadávaniu inzerátov, pretože to za nich urobí softvér.

Ten im ušetrí čas aj s ich aktualizáciou ako aj správou interných údajov o nehnuteľnostiach či klientoch. Ide však o spoplatnené služby, ktorých spodná hranica sa pohybuje v priemere na päťsto eurách za rok.

Developer Marián Hlavačka pri rozhovore v Bratislave.
Neprehliadnite

Marián Hlavačka: Je fajn, keď sa nami konkurencia inšpiruje

Výnimkou nie sú ani mesačné paušálne poplatky, ktoré začínajú na sto až dvesto eurách. Táto nízka suma však obsahuje len základný balík služieb, ktorý mnohým podnikateľom nestačí, a tak si musia dokúpiť rôzne rozšírené verzie, ktoré sú nákladnejšie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa