Po niekoľkých rokoch príprav a zdržaní pre súboj s konkurenčným projektom v Senci sa zajtra otvoria brány prvého slovenského outletového centra. Prvá fáza One Fashion Outletu pri diaľnici D1 pri Voderadoch ponúkne na ploche 15-tisíc štvorcových metrov 70 obchodov.

Výstavba trvala rok a vyžiadala si investíciu 30,5 milióna eur. Prácu v ňom nájde 300 zamestnancov. Ročne by podľa očakávaní developerskej spoločnosti Realiz mali obslúžiť 1,5 až dva milióny zákazníkov najmä zo Slovenska, ale aj z Maďarska, Rakúska a Česka.

V deň otvorenia pre zákazníkov by malo byť centrum obsadené nájomníkmi z viac ako troch štvrtín. Podpisovanie zmlúv s módnymi značkami však pokračuje ďalej a podľa projektového manažéra Vladimíra Kozára by malo byť centrum plne obsadené do pol roka.

Pribudnúť by mali aj značky, ktoré nevstupujú do nových projektov, ale počkajú si, ako centrum reálne funguje.

Prvý outlet otvára zajtra

One Fashion Outlet vo Voderadoch otvára zajtra Zdroj: Realiz

V zozname nájomníkov sú značky ako Adidas, Nike, Puma, Trussardi, GANT, Envy, Levi´s, Tom Tailor, Luxury Mall, Mustang, Lee Cooper, Aftershock London, Instyle, Marina Militare, Ecco, John Garfield, Baldinini, Gaudí, Benetton, Salomon, Marc Picard, Dajar, Klenoty Aurum, 69 slam, Adel design, Retro Jeans, Vnímavé hračky, Tick, Svet kávy, Candies Couture, Berndorf Sandrik, Swell, Time Out, Northface, Trekland, Parfem, Handy Man, Karreli, MET a ďalšie.

„Máme veľmi dobre vyskladaný nájomný mix značiek, ktoré odštartujú v prvej fáze. Okrem už predstavených čoskoro pribudnú ďalšie,“ hovorí V. Kozár.

Prevádzku centra má na starosti britská spoločnosť Freeport, jeden z najväčších prevádzkovateľov outletov v Európe. Koncept centra navrhlo londýnske štúdio Holder Mathias Architects.

„Je to outletové centrum najnovšej generácie, kde moderná architektúra prepája prírodné prostredie so zelenými a vodnými plochami,“ hodnotí V. Kozár. Parkovisko s kapacitou 1 300 áut je umiestnené mimo nákupnej zóny. Okrem auta sa sem dostanú zákazníci aj pravidelnou autobusovou dopravou z Trnavy.

Centrum sa v budúcnosti môže rozšíriť o ďalšie dve fázy na celkovú predajnú plochu 36-tisíc štvorcových metrov. Druhá fáza so 40 obchodmi by sa mohla realizovať do dvoch rokov.

Druhý dlhodobo plánovaný a viackrát odkladaný a zmenený projekt outletového centra pri Senci od spoločnosti IPEC má aktuálne termín otvorenia naplánovaný na leto budúceho roku. Pod názvom Castello Factory Stores má na ploche 10 900 m2 ponúknuť 64 obchodov.