Korene problémov siahajú do roku 2013. Spoločnosť Auto Bavarija rozviazala zmluvu s rakúskou spoločnosťou BMW Vertriebs, ktorá bola dcérskou firmou nemeckej automobilky BMW. Následne vrátila autá do Rakúska, slovenská firma však za ne nedostala zaplatené. Aj preto spor začala riešiť súdnou cestou.
Aj keď sa Auto Bavarija snažila dostať dcéru BMW do konkurzu, nakoniec v ňom skončila sama. „Keďže im Rakúšania nevyplatili dva milióny eur, spoločnosť nemôže štátu zaplatiť DPH, čo ich automaticky posunie do konkurzu,“ predpovedal Hospodárskym novinám v auguste 2013 právny zástupca Auto Bavarija Ján Gajan. To čo naznačoval, sa aj stalo. Návrh na konkurz dala samotná firma.
Medzi veriteľov spoločnosti sa pôvodne zaradili Tatra banka (pohľadávka 2,2 milióna eur), Finančné riaditeľstvo (446-tisíc eur) a Hlavné mesto SR (takmer 11-tisíc eur). Banku neskôr vystriedala spoločnosť SPV95. Pohľadávky uvedených veriteľov má najnovšie uspokojiť predaj pozemkov, ktoré sa nachádzajú v južnej časti Petržalky.
Dražobná spoločnosť vyhlásila na 15. február prvé kolo dražby. Minimálnu cenu stanovila na 1,97 milióna eur. „Pozemky sa nachádzajú v katastrálnom území Petržalka, obec Bratislava - Petržalka, v okrese Bratislava V. Umiestnené sú na južnom okraji Petržalky a sú ohraničené Panónskou cestou z juhovýchodnej strany, Dolnozemskou cestou z východnej strany a Jasovskou cestou zo sverozápadnej strany,“ píše sa v oznámení.
Podľa dokumentu územný plán predpokladá na mieste dražených pozemkov najmä obchodné priestory. „Na dotknutom území je podľa územnoplánovacej informácie prípustné umiestňovať najmä: zariadenia veľkoobchodu, výstavné a prevádzkové priestory, skladové areály, distribučné centrá a logistické parky,“ konštatuje správa.
Developeri rezidenčných nehnuteľností asi o pozemok záujem mať nebudú. Podľa správy je totiž „na území neprípustné umiestňovať najmä rodinné a bytové domy, areálové zariadenia občianskej vybavenosti, areály priemyselných podnikov, zariadenia priemyselnej a poľnohospodárskej výroby.“
Podľa pôvodných plánov mala na pozemkoch vyrásť predajňa automobilov BMW. Práve Auto Bavarija ešte v roku 2011 počítala s tým, že na pozemku s rozlohou takmer 1,3 hektára vyrastie autocentrum s jednoduchými halovými objektmi a zastavanou plochou vyše 3 100 štvorcových metrov. Okrem toho malo vzniknúť aj 166 parkovacích miest.