Pražský magistrát dostane finančnú injekciu na výstavbu metra. V najbližších siedmich rokoch môže z európskych solidárnych fondov získať takmer deväť miliárd českých korún (11,5 mld. Sk). Česká metropola by tak na dobudovanie najvýznamnejšej dopravnej infraštruktúry od roku 2007 disponovala každoročne v priemere jeden a štvrť miliardou českých korún.

V súčasnosti dostáva radnica pre metro približne štyristo miliónov korún ročne od rezortu dopravy, informuje ČTK. Únia pokryje až 85 percent nákladov na priebežné dobudovávanie pražského metra. Praha v súčasnosti financuje výstavbu nového úseku trasy C metra z Ládví do Letnian. V septembri magistrát odhlasoval dodatočné zvýšenie rozpočtu o pol miliardy korún. Mestský rozpočet pôvodne na dostavbu spomínaného úseku v tomto roku počítal so sumou 1,4 miliardy českých korún. Poldruha miliardy korún však pražskí poslanci prihodili už koncom júna.

Prahe sa na metro poskladá Európska únia

Spolu s bežnou štátnou dotáciou sa tak tohtoročné náklady na metro vyšplhajú na zhruba 3,8 miliardy českých korún. Prvýkrát však ide výlučne o financovanie z vlastných a štátnych zdrojov, upozorňuje portál stavebni-forum.cz. Doteraz hlavné mesto ČR využívalo na financovanie metra predovšetkým úvery od Európskej investičnej banky.

Nový úsek metra na trase C má dĺžku 4,6 kilometra a bude mať tri zastávky. Celkové náklady predstavujú zhruba pätnásť a pol miliardy českých korún. Stavať ho začali pred dvoma rokmi, výstavba je v súčasnosti asi v polovici. Jeho dokončenie je naplánované na rok 2008.

Onedlho sa má začať aj dostavba trasy D z centra mesta cez Nové Dvory do Písnice. Jej rozpočet je už podstatne štedrejší, celkovo ide o sumu vyše štyridsať miliárd českých korún. Vedenie radnice navyše plánuje aj predĺženie linky A až na letisko Ruzyň. To má stáť ďalších zhruba 38 miliárd korún. Je možné, že sa oba spomínané projekty budú realizovať súčasne, predpovedá stavebni-forum.cz. Nádejou pre takéto zámery je práve príspevok od EÚ.

Foto – www.metroweb.cz