V hlavnom slovenskom meste sa začína konečne hovoriť aj o cyklistoch. Skupina ľudí, ktorú bolo po predošlé roky možné stretnúť najmä na preplnenej dunajskej hrádzi, dnes čoraz viac hovorí o potrebe vybudovať v Bratislave cyklotrasy, prepojiť ich so susedmi a náhrade auta za bicykel. To, čo funguje vo väčšine západných metropol, prichádza aj do tej slovenskej. Zatiaľ síce viac v myšlienkach protagonistov, ale aj to je lepšie, ako nič.
O možnostiach cesty do práce na bicykli namiesto využívania vlastného auta alebo MHD začína najväčšia diskusia tento rok. Predstavitelia magistrátu zriadili komisiu (i keď komisií je tu už viac než dosť) a združenie fanúšikov bicyklovej dopravy pod názvom Cyklokoalícia predstavuje možnosti riešenia. Mnohokrát jednoduché, s minimálnymi zásahmi do ciest a chodníkov, využívajúc najmä terajšie možnosti mesta.
Minulý týždeň sa však združenie „heclo“ a predstavilo niečo omnoho komplexnejšie, i keď trochu nereálnejšie. No prečo sa nepozrieť na predstavu zelenšej bike-friendly Bratislavy. Cykloslavy.
Americké sankcie voči subjektom spojeným s Ruskom spustili v Lichtenštajnsku vlnu hromadných odchodov správcov. V krajine je aktuálne ohrozených až 800 entít, ktoré formálne existujú, no nemá ich kto riadiť ani zlikvidovať