Zámerom investičnej skupiny je postaviť štvorpodlažné nadzemné garáže s kapacitou 318 státí. Projekt oproti pôvodným plánom znížili o dve podlažia a pridali ďalšie státia pre obyvateľov.

„Presvedčili sme investora na požiadavky občanov, teda maximálne tri poschodia, a teda aj menšiu kapacitu na 318 státí s tým, že 100 miest investor bezplatne poskytne mestskej časti a ďalších 50 poskytne na nočné parkovanie,“ hovorí starosta Petržalky Vladimír Bajan pre agentúru SITA.

Projekt má okrem toho priniesť sadovnícke a terénne úpravy, rekonštrukciu okolitých chodníkov a ciest, podľa hlukových štúdií zníži hlučnosť od Panónskej cesty. Obyvateľom z okolia sa ale plánovaná výstavba nepáči a vlani spísali petíciu proti. Argumentujú najmä zastavaním trávnatej plochy a zvýšeným počtom prejazdov áut v lokalite.

Podmienkou výstavby je prenájom pozemku patriaceho mestskej časti. Podľa starostu za zhruba 3-tisíc m2 Penta zaplatí približne 21-tisíc eur ročne. O prenájme dnes hlasuje petržalské miestne zastupiteľstvo, podľa informácií TREND Reality však tento bod odložili.

Parkovací dom mal pôvodne vyrásť do výšky šiestich podlaží s kapacitou približne 420 parkovacích miest pri odhadovaných nákladoch 1,7 milióna eur. Protesty obyvateľov výstavbu zdržali, investor naopak v materiáloch pre petržalské zastupiteľstvo spomína aj podpornú petíciu.

Penta zmenšila garážový dom pri Digital Parku, obyvatelia ho stále nechcú

Parkovací dom Röntgenova - vizualizácia Zdroj: Penta Investments

„Dnes sa na tomto mieste parkuje na zeleni a na chodníkoch. Presne to, čo máme na stole na rokovanie miestneho zastupiteľstva, je výsledok kompromisu medzi investorom a tými, ktorí požadovali zníženie kapacity parkovacieho domu. Myslím si, že podmienky, tých 150 miest a oprava ulice sú z našej strany maximálne prijateľné,“ pre agentúru SITA dodáva zástupca starostu Ján Bučan.

Petržalka má dlhodobo problém s parkovaním, starosta krátko pred vlaňajšími voľbami prišiel s nápadom celoplošne ho spoplatniť. „Mimoriadne komplikuje situáciu aj to, že ministerstvo chce meniť cestný zákon. Po novom by sa už nesmelo parkovať na chodníkoch. Keď sme to prepočítali, prišli by sme o približne 6-tisíc parkovacích miest,“ hovorí V. Bajan.

Penta dostala územné rozhodnutie na ďalšie parkoviská pri Digital Parku už v septembri 2012, vtedy počítala s 99 miestami. Podľa zámeru vlani predloženého na posúdenie vplyvov na životné prostredie sa investor rozhodol zväčšiť projekt pre veľmi akútny problém parkovania v okolí.

Poznámka: Týždenník TREND a portál TREND.sk sú súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.