Doprava okolo Bratislavy si na výraznejšie zlepšenie počká ešte dlhé roky v zápchach. Prvá časť nultého diaľničného okruhu od Jaroviec po Ivanku pri Dunaji s napojením na diaľnicu na Triblavine má byť hotový až o osem rokov. Úsek s dĺžkou 23 kilometrov má mať aj dvojkilometrový most cez Dunaj za Slovnaftom.
Nová diaľnica D4, ktorá bude zároveň nultým bratislavským okruhom sa má podľa zámeru, ktorý pre Národnú diaľničnú spoločnosť vypracovala firma Geoconsult začať stavať v roku 2011.
Na diaľnicu medzi Bratislavou a Rajkou sa napojí blízko hraničného prechodu Jarovce-Kittsee. Ponad Dunaj a poza Slovnaft bude medzi Podunajskými Biskupicami a Rovinkou smerovať pomedzi letisko a Ivanku k diaľnici D1. Navrhujú sa aj dva hĺbené plytké tunely – 805-metrový pri Zálesí a 395-metrový neďaleko Ivanky.
Plánuje sa aj rýchlostná cesta R7, ktorá sa bude s nultým okruhom križovať pri Rovinke a medzi Dunajskou Lužnou a Alžbetiným dvorom bude smerovať k Šamorínu. Má sa rozostavať v roku 2013.
D4 má neskôr prechádzať medzi Vajnormi a Račou a 9-kilometrovým tunelom popod Karpaty sa dostať na Záhorie, kde vyústi medzi Mariankou a Stupavou. Ďalej bude pokračovať cez novú križovatku s D2 a poza Volkswagen mostom ponad Moravu do Rakúska. Celkovo má merať 50 kilometrov.
Geoconsult predpokladá náklady na prvý úsek na 20 miliárd korún, celkovo by diaľnica vrátane tunela mala stáť zhruba 70 miliárd. Most má mať od jednej estakády po druhú takmer 1900 metrov, o kilometer viac ako most Apollo. Plánuje sa na dvoch pilieroch istených oceľovými lanami.
Pred časom sa hovorilo aj o 85238 target=blank>ďalšom šiestom moste od budovy nového Národného divadla a zóny Eurovea na Pribinovej ulici. Ten by však mal byť promenádový len pre peších a cyklistov, pričom by mal spájať dve nové lokality s obchodmi a bývaním na oboch brehoch Dunaja. Podľa developera Eurovey Ballymore sa zatiaľ výstavba odložila.
Vizualizácie - Geoconsult