Už niekoľkokrát odsúvané nové pravidlá parkovania nezavedie hlavné mesto ani od apríla. Primátor Milan Ftáčnik navrhol jednotné pravidlá pre celé mesto už vlani v lete. Na jeseň sa novoročný termín zmenil na 1. apríl tohto roku. Ani ten už neplatí.
Na dnešnom zasadnutí mestského zastupiteľstva dostali mestskí poslanci namiesto návrhu nariadenia iba informáciu o priebehu príprav. Z materiálu vyplýva, že prvá etapa parkovacej politiky sa má čiastočne spustiť od 1. júla v testovacej prevádzke a od septembra už naostro.
Mesto by chcelo od apríla spustiť aspoň pilotný projekt v okolí Zimného štadióna Ondreja Nepelu pri Trnavskej ceste. Ani to však nie je isté, podľa denníka Sme sa totiž vedenie mesta stále nedohodlo s mestskými časťami.
Do novej parkovacej politiky sa majú zapojiť Staré Mesto, Nové Mesto a neskôr aj Ružinov a Petržalka. Pravidlá by mali vymedziť zóny a stanoviť výšku poplatku za parkovanie a spôsob platenia.
Spoločným správcom má byť mesto, ktoré vytvorí centrálny evidenčný, riadiaci a zúčtovací systém. Mestské časti by mali navrhnúť zóny a výšku poplatkov. Odhadované náklady na celý projekt sú 300-tisíc eur.
Mesto už pripravilo návrh rezidenčnej karty, ktorá by mala zvýhodňovať vozidlá obyvateľov Bratislavy. Tých je zhruba 210-tisíc, ďalších asi stotisíc áut denne do mesta prichádza. Parkovacích miest je pritom iba približne 150-tisíc.
Foto na titulke - Maňo Štrauch, grafický návrh rezidenčnej karty - Bratislava