Jana Kľúčiková

O blogu
Marketingu a komunikácii sa venujem už vyše 15 rokov. Spočiatku na pozíciách marketingový manažér, PR manažér a hovorca vo viacerých nadnárodných spoločnostiach. Dnes svoje skúsenosti zúročujem a „odovzdávam“ klientom Spoločnosti marketingovej komunikácie Key2B. V nej sa venujem tvorbe a riadeniu komunikačných koncepcií predovšetkým z developerského a stavebného odvetvia. Angažujem sa aj vo verejnoprospešnej neziskovej organizácii IUR (Inštitút urbánneho rozvoja), pri ktorej zrode som stála.
Developer si asi tak skoro nevydýchne. Ešte sa poriadne neskončila krízová vlna a už analytici ohlasujú druhú. Svet financií sa kolíše. Neviem či preto, z číreho zúfalstva alebo skutočne premyslene, ale zopár investorov (a vďaka im za to drobné oživenie inak v tejto sfére mdlého reklamného trhu) pritvrdzuje komunikáciu s kupujúcim.
Nevedno či ich agentúry bezbolestne presvedčili na „ľahkosť“ tónu no našli sa takí, čo posielajú kupujúcich do hája (Choďte do hája! Lajtmotív petržalského projektu Nový háj) i iní, čo „do hája posielajú“ banky (3nity) a ponúkajú kupujúcim 2% hypotéku. Ďalší sa usilujú zaujať občana realitným svetom na pre nich doteraz, neštandardných nosičoch.
Električka pozýva do Kvetoslavova na pozemky, autobusy aj Pod vŕšky k Vápeníckemu potoku. Tvrdia, že bývanie, ktoré musíte vidieť, poteší aj vášho miláčika. Dokonca vám navaria! Na internete sa objavila totiž ponuka sobotných obhliadok, kedy sa vám developer postará o nedeľný obed.
Alebo pod stieračmi auta môžete nájsť i pozvánku do raja (rozumej Malý raj). Rozšírila sa i ponuka ďalších benefitov. Od kuchýň a garáží môže klient získať detskú izbu, alebo aj pozemky zadarmo, ako hlásal projekt 5 element vo svojej veľkej pozemkománii.
Na jednej strane trochu arogantné, drzé a odvážne poňatie komunikácie, na druhej snaha o zaradenie „nových“ nosičov, prekvapujúcich informácií, ktoré môžu zaujať okoloidúcich, cestujúcich, surfujúcich. V každom prípade vďaka za toto drobné oživenie i odvahu. Dúfam, že nápaditosti s podobným zaujatím a zanietením osloviť a zabojovať o klienta nie je koniec a ďalší aktéri z realitného biznisu sa naštartujú a pokúsia sa vytrhnúť auditórium z letargie.
A ktožehovie, možno nakoniec práve teraz nastane tá pravá doba pre investície do pozemkov, do nehnuteľností. Pri súčasnom vývoji sa zdajú byť práve reality tou lepšou alternatívou ako padajúce akciové trhy.
Nuž blízka budúcnosť by mohla byť ešte vzrušujúca a pre pozorovateľa i zábavná. Marketingoví experti a investori snáď potiahnu „do boja“ o klienta a budú voliť kreatívnejšie „zbrane“ než na aké sme boli doteraz zvyknutí. Alebo že by skutočne jedinou zbraňou, ktorú zvolia, bude zníženie cien?