Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik zrušil kladné stanovisko mesta k výstavbe mobilnej betonárne firmy Euro Beton na petržalskej strane Dunaja. Hlavné mesto ju považuje za bezpredmetnú, keďže v súčasnosti nemá bližšie informácie o prípravných prácach na realizáciu súkromných projektov, pre ktoré mala dočasne slúžiť.
Územný plán zóny medzi Starým a Prístavným mostom počíta s výstavbou petržalského Celomestského centra s viacúčelovou halou pre 15 tisíc divákov a betonáreň mala dodávať transportný betón aj na stavby nosného systému koľajovej dopravy pre slovenskú metropolu.
S betonárňou mesto vo februári 2011 najprv nesúhlasilo. Po doplnení požadovaných údajov, prerokovaní zámeru v urbanistickej komisii a dokladovaní účelu vydalo v januári 2013 súhlasné stanovisko s umiestnením dočasnej stavby pri Moste Apollo, na pozemku spoločnosti HB Reavis.
V marci 2013 bratislavský primátor kladné stanovisko mesta v mene samosprávy anuloval a vyhovel tak protestu krajskej prokuratúry z januára tohto roku v plnej miere. Proti betonárke na okraji chráneného prírodného areálu Soví les boli obyvatelia Petržalky i ekologickí aktivisti, ktorí protest iniciovali. Jej výstavba mala začať v marci 2013 a v júni už mala zahájiť výrobu tak, aby pokryla vopred definované potreby investorov v danej lokalite.
Mobilná betonáreň by síce skrátila transportné vzdialenosti medzi výrobcom betónových zmesí a jednotlivými stavebníkmi v jej bezprostrednom okolí, ale jej výstavba sa nejaví ako akútna s ohľadom na existujúce kapacity betonárov, ktoré už viac rokov kvôli nízkemu dopytu nedokážu efektívne využívať.
V bratislavskom prístave má betonáreň výrobca cementu Holcim, na Mlynských Nivách v areáli Dorchester zasa Frischbeton, súčasť koncernu Strabag. V samotnej Petržalke sú kapacity spoločnosti Ladce betón, ktorá patrí Považskej cementárni v Ladcoch a tiež tu vyrába aj Alas Slovakia, ktorý je v skupine Asamer s cementárňou v Hornom Sŕní a vlastní firmu Gravelsolvex.
Ilustračné foto - Flickr