121484 target=blank>Avizovaný príchod viacerých zahraničných obchodných spoločností na rastúci slovenský trh naberá konkrétnejšie črty. Maloobchodný reťazec so spotrebnou elektronikou Electro World plánuje vstúpiť na trh v priebehu tohto roka. Záujem má o najväčšie mestá, ako sú Bratislava, Nitra a Košice.
Pravdepodobne sa tým potvrdí aj predpoklad portálu TRENDreality.sk, ktorý o vstupe reťazca hovoril v súvislosti 121618>s rozšírením nákupného centra Avion v hlavnom meste.
Podľa informácií agentúry TASR (s odvolaním sa na české Hospodářské noviny) chce spoločnosť v priebehu nasledujúcich dvoch rokov otvoriť spolu desať obchodných prevádzok. Príchod nového reťazca, ktorý patrí do medzinárodnej skupiny DSG International môže značne zamiešať karty na domácom trhu. Svedčia o tom aj skúsenosti našich západných susedov, kde firma pôsobí od roku 2002. Jej expanzia donútila niektoré reťazce, ako napríklad Electrocity a ProTec Mediahall zatvoriť svoje predajne.
Electro World v súčasnosti prevádzkuje 16 obchodov v ČR a ich počet chce takmer zdvojnásobiť. Zisk spoločnosti za rok 2006 tu dosiahol 35 miliónov českých korún (1,3 mil. eur), obrat prevýšil objem troch miliárd korún (118 mil. eur).
Najvážnejšími konkurentmi na Slovensku bude jednotka na trhu elektroniky Nay s 21 predajňami a predvlaňajším ročným obratom päť miliárd korún a Datart s desiatimi predajňami. Obe etablované firmy chcú ďalej expandovať a posilňovať svoju pozíciu. Podnikanie na slovenskom trhu je podľa riaditeľa Datartu Pavla Slámu ľahšie a efektívnejšie ako v Čechách z dôvodu menšej konkurencie.
Ilustračné foto - Park Handlowy Matarnia