Treba nejako prečkať, bude lepšia doba a budeme predávať. Tieto hlasy v posledných rokoch počuť z viacerých strán, kde sa developeri spoliehajú na opätovné naštartovanie trhu. Stále sa viacerí spoliehajú, že dopyt ožije. Veď pri takmer nezmenených podmienkach slušne predávajú aj dnes, banky netlačia do dražieb, klient je spokojný aj s nižšou kvalitou. Navonok sa teda zdá, že kým médiá hovoria o privysokých cenách a nízkej kvalite, zákazníkov ich názor nezaujíma.

Do ponúk totiž nepribudli tisíce lepších bytov a kancelárskych priestorov. Práve naopak, tie dobré sa už vypredali a na výber ostávajú najmä nešťastné riešenia. Preto sa pri dobrých cenách a sľubnej realizácii po bytoch zapráši ako kedysi. No treba k tomu aj silnú marketingovú kampaň.

Zákazníka sa ale dá nájsť aj intenzívnou prácou. Hoci v prípade kancelárskych a obchodných priestorov je to veľmi ťažké, lebo ich je niekde už jednoducho priveľa. A tak prichádzajú na rad skutočné odlišnosti, ktoré pomôžu nalákať klienta. Často ide o detaily, ktoré dokopy vytvoria celok.

Boom v nedohľadne. Zvyknime si konečne

vlani konferencia prilákala vyše 150 účastníkov

Veľkou diskusiou týchto i minulých dní je naďalej spolupráca medzi samosprávou a investormi. Zdá sa, že si obaja hádžu polená pod nohy a dúfajú, že tá druhá strana sa zlepší. No nemožno už len sedieť a čakať, že sa všetko v realitnom biznise zlepší alebo vráti do koľají boomu. Na to, čo robiť dnes, budeme hľadať odpoveď na TREND konferencii Reality a development 21.5.2013 v NH Gate One hoteli v Bratislave. Boom je v nedohľadne, tak si zvyknime.

Pozrite si kompletný tohtoročný program.

V diskusii pod článkom privítame námety na otázky pre investorov, bankárov, samosprávy i architektov.