Nehnuteľnosti kúpili viacerí noví vlastníci. Celkovo za ne Atrium zinkasoval 70 miliónov eur, čo znamená osempercentný výnos. Súčasťou transakcie bolo aj Futurum Brno so 76 obchodmi na ploche vyše 32-tisíc štvorcových metrov.
Jeho predajom firma ukončila rotáciu portfólia v Českej republike, ktorá je výsledkom novej stratégie po zmene vlastníckej štruktúry v roku 2015. O rok neskôr totiž predala desiatku menších centier v Česku a kúpila tri väčšie.
Atrium sa chce zameriavať na najkvalitnejšie, dobre zavedené nákupné centrá, ktoré dominujú vo svojej spádovej oblasti. V rámci aktuálnej stratégie firma predala aj takmer všetky centrá v Maďarsku.
„Posledné predaje znamenajú náš odchod z Maďarska, s výnimkou niekoľkých zostávajúcich aktív. Spolu s predajom v Českej republike ukazujú pokrok v zlepšovaní kvality nášho portfólia. Všetky tieto transakcie sú v súlade s našou stratégiou zamerať naše portfólio na veľké, veľmi kvalitné dominantné nákupné centrá v najväčších mestách na našich kľúčových trhoch v Poľsku a Českej republike, kde vidíme väčšie príležitosti na vytváranie hodnoty,“ uviedol vo vyhlásení k predaju Liad Barzilai, šéf skupiny Atrium.
Na Slovensku vlastní firma piate najväčšie nákupné centrum v krajine Atrium Optima v Košiciach s prenajímateľnou plochou 53 300 m2 a vyše 160 obchodmi, dvadsiate najväčšie Atrium Dubeň v Žiline so 77 obchodmi na ploche 22 600 m2 a menšie Atrium Saratov v bratislavskej Dúbravke s 52 prevádzkami a plochou 7 600 m2.
Po Poľsku a Česku práve Slovensko prináša Atriu najväčšie príjmy. Ešte pred predajom, k 30. septembru 2017, vlastnila skupina 59 nehnuteľností s prenajímateľnou plochou 1,1 milióna štvorcových metrov s celkovou trhovou hodnotou približne 2,6 miliardy eur. Okrem spomínaných krajín pôsobí aj v Rumunsku a Rusku.
Venuje sa aj developmentu nákupných centier, ktorý však tvorí len desať percent realitného portfólia. Najväčšie projekty realizovala v posledných rokoch v Poľsku. Aktuálne rozširuje dve centrá vo Varšave.