3.5.201613:00
Názor | Udržanie si kvalitnej pracovnej sily je už dnes jednou z priorít úspešných spoločností na celom svete. Už dnes sa pripravujú na dosahy nízkej nezamestnanosti, ktorá by mala byť najnižšia od roku 2008. Jej výsledkom bude nedostatok skúsených odborníkov, kvalitných ľudí. Jednou z ciest, ako si udržať kvalitu v tíme, je adaptácia tzv. work-life balance stratégie, ktorá nevyhnutne reaguje práve na potreby a očakávania zamestnancov.
Blog Tomáša Hegedűša
Je výkonným riaditeľom realitno-poradenskej spoločnosti CBRE Slovensko. Vo svojich blogoch sa venuje najmä oblasti Real Estate. V tejto súvislosti píše o nových trendoch a inováciách v oblasti Real Estate, workplace stratégiách či prognózach v realitnom biznise na Slovensku i vo svete.
Prečítajte si aj ďalšie blogposty.
A aké sú tieto očakávania? Podľa prieskumu našej spoločnosti CBRE ide najmä o flexibilitu práce, kvalitu pracovného prostredia a dostupnosť verejnej dopravy. No a práve v našom regióne je kvalita pracovného prostredia vnímaná ako kľúčový ukazovateľ pri rozhodovaní sa zamestnancov, kde budú pracovať. A nielen to. Existuje priama súvislosť medzi tým ako pracovné prostredie vyzerá, ako na ľudí pôsobí a ich pracovným výkonom.
Úspech firiem a inštitúcií aj u nás na Slovensku bude teda závisieť od toho, ako zvládnu túto výzvu. Spoločnosti budú musieť nevyhnutne zapracovať na tom, aby skvalitňovali pracovné prostredie tak, že sústredia pozornosť na pohodlie a dobrý pocit zamestnancov z miesta, na ktorom strávia väčšiu časť dňa. Len tak si dokážu udržať v silnej konkurencii ponúk zamestnanecké talenty.
Samotná zmena pracovného prostredia nie je len akousi roztopašou zamestnancov. Dnes sa už stáva novým normálom. Prečo? Má totiž aj dôležité ekonomické pozadie. Firmy, ktoré tieto zmeny podstúpili, totiž ušetrili značnú časť režijných nákladov.
Aké sú teda odporúčania pre výkonných manažérov aj u nás, na Slovensku?
Prilákanie talentov a ich udržanie bude kľúčové pre budúce zachovanie si konkurenčnej výhody
Efektívnosť vo využívaní pracovných priestorov, ktorá je súčasťou tzv. work-place stratégie, vedie k šetreniu nákladov.
Práve výkonní manažéri musia tento proces naštartovať, riadiť a kontrolovať.