Pre HN televíziu vtedy povedal vetu, o ktorej sa bude hovoriť ešte dlho a v podstate finančníka urobila nesmrteľným. „Dovolím si tvrdiť, že Rakúšania to nevedia robiť. Bohužiaľ, biznis robia takým spôsobom, aby prežila daná oblasť, a nie tak, aby im to zarábalo,“ povedal ešte v roku 2015.

Ukážeme im

Na prvý pohľad vyzerá veta trúfalo, arogantne a príliš otvorene. V skutočnosti však odhaľuje podstatu fungovania oboch strán. V Rakúsku sa cestovný ruch vyvíja dlhé desaťročia. Zakladá si na tradícii, spolupráci a zaužívaných modeloch fungovania. V podstate často ide o držanie sa princípu, že „takto to predsa fungovalo vždy“.

Slovenskí finančníci musia vnímať fungovanie niektorých rakúskych stredísk komicky. Najmä keď si do excelu nahodia, koľko by ich optimalizačné a racionalizačné opatrenia mohli ušetriť. Ak k tomu prirátame veľkosť nemecky hovoriaceho trhu, výsledné sumy na kalkulačkách musia byť minimálne zaujímavé.

Je nespochybniteľné, že slovenský holding

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa