Nákupné centrum Štadión v Žiline bude mať meškanie. Výstavba jedného z najambicióznejších  projektov na severe Slovenska za sto miliónov eur stále nemá pevný termín štartu prvej etapy.

Pôvodne sa časť nákupného centra s takmer 30-tisíc štvorcovými metrami mala rozostavať pred rokom a dokončiť budúcu jeseň. Na ňu mala neskôr nadviazať druhá etapa, v tretej mal vyrásť kancelársky vežiak.

V projekte sa spojili domáci investor Preto papierenského magnáta Jozefa Antošíka s írskou skupinou Avestus, známejšou pod bývalým názvom Quinlan. Developerom projektu je pražská firma Develon, ktorá pre Avestus pracuje aj na iných jej projektoch v Česku. Celkovo má Štadión priniesť vyše 50-tisíc štvorcových metrov obchodov a 15-tisíc štvorcov kancelárií.

Žilinský Štadión - až rok 2012

Sebastien Dejanovski z Develonu vysvetľuje, že výstavba sa už vlastne začala v októbri minulého roka dopravnou infraštruktúrou. Na budovy zatiaľ Develon nezískal stavebné povolenie, takže čaká na jeho vydanie.

Nový plán je otvoriť prvú fázu Štadióna v roku 2012. Nepodarí sa teda vstúpiť na trh v rovnakom čase, keď sa plánujú otvoriť dva konkurenčné projekty v centre mesta – Aupark od HB Reavisu a Mirage od rovnomennej firmy Georga Trabelssieho.

Pokiaľ ide o druhú fázu, Develon zatiaľ neurčil presný časový plán. Dôvodom je aj to, že spoločnosť uvažuje o prepojení areálu Štadióna s Národnou ulicou mostíkom ponad železničnú stanicu. Lávka by mala byť dlhá zhruba dvesto metrov, počíta sa s tým, že bude krytá a osvetlená.

Žilinský Štadión - až rok 2012

Mala by prechádzať od pešej zóny na Národnej cez vestibul železničnej stanice ponad nástupiská tak, aby sa na ňu dali neskôr pripojiť eskalátory k jednotlivým nástupiskám. Mala by byť hotová do leta budúceho roka. V úrovni lávky sa v budúcnosti uvažuje s vybudovaním nového podlažia staničnej budovy.

Investorská firmy Štadióna je aj záujemcom o revitalizáciu stanice, ktorú by rada prepojila s novým nákupným centrom ako je to bežné najmä v západnej Európe. „Projekt by mal spájať nákupy, zábavu a modernú dopravu,“ hovorí S. Dejanovski. Železnice zatiaľ projekt Develonu pokladajú za finančne poddimenzovaný.

Vizualizácie - Develon, Reming Consult, sme.sk