Cieľ Bratislavy je mať v budúcnosti menej áut na cestách a viac ľudí cestujúcich MHD. „Počet áut nám stúpa rýchlejšie ako počet parkovacích miest a cesty viac nenafúkneme,“ povedal na štvrtkovej tlačovej konferencii primátor.
Poplatky ako prostriedok nie cieľ
Prostriedok si vybral účinný – spoplatniť verejné parkovanie. O tom, či je 49 eur na rok za prvé auto veľa, sa netreba veľmi baviť. Nie je. Kto zaberá súkromným majetkom verejný priestor, mal by za to mestu niečo platiť. Možno by niekto mohol frflať, že 500 eur za tretie auto už je príliš. Ale ani to nie je veľa. Kto má na tri autá, má aj tieto peniaze navyše.
Mesto tvrdí, že na nových poplatkoch nechce ryžovať. Výnosy by mali tiecť do fondu mobility. Z neho by sa malo platiť posilnenie MHD, budovanie cyklotrás, ale aj nové parkovacie domy – autá by tak namiesto na tráve či v blate mohli parkovať decentnejšie, aj keď ich počet to nezredukuje, len presunie z ulice pod strechu.
Problém je, že magistrát ešte nemá reálnu predstavu, koľko peňazí takto vyberie. Presné čísla primátor nespomenul. Odhadujú sa zrejme ťažko, no je jasné, že pôjde o taký objem, ktorý môže urýchliť rozvoj mesta.
Dve muchy jednou ranou
Dôležité je, že Bratislava chce zabiť rezidenčným parkovaním dve muchy jednou ranou. Karta bude naviazaná na trvalý pobyt. Takže kto býva v hlavnom meste a nezmení si pobyt na trvalý, má smolu.
Bude musieť parkovať v meste len dočasne podľa hodinových sadzieb, ktoré sú oveľa drahšie ako poplatok za ročnú parkovaciu kartu. Dve eurá na hodinu nezvládne platiť bežný človek každý deň za to, že má auto pred bytovkou.
Kto býva v prenájme,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?