Najlepším obchodným centrom typu outlet vo svete je britský obchod pomenovaný Bicester Village. Nasledujú ho holandské a francúzske výpredajové nákupné strediská. Informuje o tom tradičný každoročný report o výkonnosti outletov z dielne nemeckej spoločnosti ecostra.
Tohtoročný víťaz bol lídrom rebríčkov v rokoch 2008 a 2010, za čo sa zaslúžil najmä výškou tržieb. Tie ale správa citovaná magazínom Across bližšie nešpecifikuje. Centrum má pri svojej výmere 19 400 m2 najvyššiu produktivitu na plochu nielen medzi outletmi, ale aj tradičnými obchodnými centrami.
Nasleduje holandský Designer Outlet Roermond neďaleko nemeckých hraníc. Projekt má prenajímateľnú plochu 35 000 m2, vďaka čomu je jedným z najväčších centier tohto typu v Európe. Ročná návštevnosť predstavuje 4,1 milióna ľudí, z toho až dve tretiny tvoria Nemci. Projekt je medzi nakupujúcimi populárny najmä v nedeľu.
Na treťom mieste je vlaňajší víťaz, La Vallée Village blízko parížskeho zábavného parku Disneyland. So stovkou obchodov a plochou 17 400 m2 patrí medzi stredne veľké outletové centrá. Avšak, rovnako ako iné vysoko umiestnené projekty prináša najmä drahšie prémiové a dizajnérske značky.
Bicester Village, Anglicko Zdroj: Bicester Village
V desiatke najlepšie hodnotených centier tento rok neuspel ani jeden nemecký outlet, čo je pre autorov štúdie prekvapenie. Nemecké centrá však stále prosperujú viac než je európsky priemer a ich investori a majitelia sa nemusia obávať.
Opačnému koncu rebríčka vládne outletové centrum v bulharskom hlavnom meste Sofia, ktoré pri školskom hodnotení známkami získalo od autorov štúdie hodnotu 4,6. Nedarí sa ani niektorým francúzskym, anglickým či talianskym centrám.
Designer Outlet Roermond, Holandsko Zdroj: Designer Outlet Roermond
Napriek náročnému osudu niektorých projektov ale narastá aktivita obchodníkov, ktorí chcú otvárať nové obchody. Podľa spoločnosti ecostra vytvárajú outletové prevádzky nielen vyšší profit než vlastné obchody na hlavných nákupných zónach, ale prinášajú aj lepšie tržby než internetové predaje. Každá zo sledovaných značiek plánuje v priemere v tomto roku otvoriť tri až štyri outletové predajne.
Slovenský trh sa zatiaľ po vlaňajšom otvorení One Fashion Outlet vo Voderadoch len učí novému spôsobu nakupovania. Doteraz s ním mali skúsenosť najmä Bratislavčania z neďalekého Parndorfu v Rakúsku.