Britská maloobchodná spoločnosť Tesco chce v strednej Európe zaviesť predaj potravín cez internet. Nákup by potom doručil až domov kuriér, podobne ako to bežne funguje s pneumatikami, DVD-diskmi alebo knihami. Vo Veľkej Británii už takýto obchod funguje, pričom firma patrí k najvýznamnejším hráčom na trhu.
„Tam to funguje výborne, plánujeme to v krátkej dobe zaviesť aj tu, presný termín sme však ešte neurčili,“ hovorí riaditeľ stavebného oddelenia Tesco Stores ČR a SR Miroslav Friml. Tesco dokonca otvorilo v Južnej Kórei virtuálny obchod, kde zákazníci na stanici metra nakupujú nasnímaním tovaru kamerou svojho mobilu.
Tesco, ktoré je na Slovensku lídrom na maloobchodnom trhu prevádzkuje v krajine sto kamenných obchodov, pričom ešte do konca finančného roka plánuje otvoriť 25 ďalších. Dôraz bude dávať skôr na formát Tesco Expres s plochou do 500 štvorcových metrov a supermarkety s 1000 až 3000 m2, niektoré však budú aj väčšie.
M. Friml hovorí, že do konca roka by mali otvoriť aj hypermarkety a nebránia sa vstupu do novo otváraných a plánovaných nákupných centier, pokiaľ im ponúknu dobré podmienky. Do nákupných centier chcú vstúpiť aj so samostatnými predajňami odevnej značky F&F.
V posledných rokoch boli v nákupných centrách aktívnejší konkurenti, najmä Billa a Coop s formátom Terno. Tesco však má spomedzi maloobchodníkov najrozsiahlejší program otvárania nových predajní.
Britom sa z veľkých centier podarilo dohodnúť napríklad s írskym Parker Greenom, ktorý plánuje stavať nákupné centrum Trnava Park. Výstavba sa však napriek dlhoročnému ohlasovaniu stále nerozbehla.
M. Friml uvádza, že neplánujú rozširovať formát obchodných domov My, na ktoré prestavali bývalý Prior v centre Bratislavy. Neuvažujú ani nad rozšírením niektorých hypermarketov na nákupné centrá Galéria, podobne ako sa to stalo v Nitre, Trnave alebo bratislavskom Lamači.
Ilustračné foto - Peter Kremský