Po niekoľkomesačných úvahách o príchode nového formátu do bratislavského obchodného domu Tesco ich potvrdil aj samotný reťazec. Na dnešnej tlačovej konferencii prezentoval novú značku My Bratislava, pod ktorou bude od jari budúceho roka vystupovať shopping na Kamennom námestí v centre metropoly. Neskôr majú nasledovať aj ďalšie slovenské mestá.
„Kompletne zmeníme interiér,“ hovorí šéf obchodných domov v Európe Marcus Chipchase. Potvrdzuje aj predošlé informácie, že na návrhu sa podieľal britský ateliér Fitch. Podľa neho zmenou značky sledujú najmä zavedenie nového formátu popri existujúcich. Stále však bude jasné, že ide o obchodný dom Tesco.
Dokončenie prvej fázy a otvorenie vynovených priestorov je naplánované na 21. novembra. Tesco tak stihlo dôležitý termín ešte pred Vianocami, kedy majú obchody najväčšie tržby. Zatiaľ bude zrenovované kompletne prvé poschodie a čiastočne aj ostatné podlažia.
V obchodnom dome My Bratislava bude celkovo 96 módnych značiek, z toho 32 mladých trendových a zvyšok bude patriť klasickej móde. „Na Slovensko prinášame aj značky, ktoré tu zatiaľ neboli,“ hovorí M. Chipchase. Ďalšie budú mať premiéru aspoň v sieti Tesco. Menuje najmä Desigual, Springfield, Levis, Adidas, Wrangler, Cortefield, Maidenform, Woman Secret.
Druhá fáza má štartovať na jar 2010, kedy bude aj slávnostne predstavená značka My Bratislava. Etapa počíta s rekonštrukciou zostávajúcich priestorov a terasy. O 300 m2 narastie aj predajná plocha obchodného domu, na celkových 12 300 m2.
Popri aktuálnej prestavbe počíta Tesco aj s náborom nových ľudí, podľa M. Chipchasea prijmú a zaučia približne 80 ľudí. Sortiment sa má sústreďovať viac smerom na nepotravinový tovar. Najväčšiu časť obratu majú tvoriť domáce značky.
Reťazec naďalej nezverejňuje presné investičné náklady, riaditeľ pre Európu spomína, že „ide o milióny eur.“ Na porovnanie, nedávna komplexná rekonštrukcia obchodno-zábavného centra Polus stála 6 miliónov eur.
Tesco má v súčasnosti na Slovensku 75 obchodov rôzneho formátu, hypermarkety, supermarkety, obchodné centrá, nákupné móla, čerpacie stanice i jedno Tesco Expres. V krajine mu patrí päť obchodných domov, ktoré môže v najbližších rokoch čakať podobná prestavba a zmena značky ako ten bratislavský.
Portál TRENDreality.sk v minulosti informoval o novom formáte obchodov aj v Českej republike – v Prahe a Liberci.
Foto – Tesco
Foto na titulke - Aktuálně.cz