Maloobchodný reťazec Tesco plánuje niektoré svoje obchody v centrách miest obnoviť a premenovať. Bratislavské stredisko na Kamennom námestí sa má ešte tento rok zmeniť na obchodný dom My. Súčasťou premeny bude aj vynovenie interiérov.
„Naše nové obchodné domy ponúknu zákazníkom to, čo si podľa prieskumov skutočne prajú,“ cituje agentúra ČTK Marcusa Chipcase, manažéra obchodných domov Tesco. Novinka má okrem mena priniesť aj nové značky a systém jednotných pokladní. Zákazníkom umožní platiť pri ktorejkoľvek pokladni v rámci centra. Potraviny ostávajú pod pôvodnou hlavičkou.
Zmeny interiérov majú sledovať moderné trendy pohodlného nakupovania, zákazník sa bude môcť pohybovať voľne po interiéri. Sortiment bude zahŕňať oblečenie, kozmetiku, hračky i potreby pre domácnosť. Tesco plánuje podľa manažéra poskytnúť širší výber miestnych aj medzinárodných značiek.
Prvý obchodný dom v novom šate bude v českom Liberci. Česká republika je zároveň prvou krajinou, kde sa nový koncept realizuje, po Liberci má nasledovať premena Tesca na Národnej triede v Prahe. Bratislava je taktiež na rade tento rok. Výšku potrebných nákladov M. Chipcase nezverejnil, podľa neho ide o „zásadnú investíciu“.
- NEPREHLIADNITE:
- Reportáž STV z otvorenia Prioru v roku 1968
V prípade obchodného domu na Kamennom námestí pôjde už o tretiu zmenu značky. V centre metropoly bol od 60. rokov socialistický Prior, ktorý po výmene režimu odkúpila americká sieť K-Mart. Tá ho neskôr predala britskému Tescu. Ďalšia britská spoločnosť, Lordship, pripravuje už od roku 2006 rozsiahlu 92004>prestavbu areálu obchodného domu i hotela Kyjev. Zámer má výrazné meškanie.
Ilustračné foto – Flickr