Projekt Bus:Stop vymyslelo nové združenie Kultur Krumbach, ktoré oslovilo za kurátora prominentného rakúskeho architekta Dietmara Steinera. Na návrhy zastávok si nevybral „starchitektov“, teda najväčšie hviezdy svetovej architektúry, ale renomované menšie štúdiá.
Na svojich návrhoch spolupracovali s miestnymi architektmi a remeselníkmi. Za odmenu nedostali finančnú platbu, ale týždňovú dovolenku v regióne.
Na projekte pracovali zväčša dobrovoľníci a financovali ho súkromní sponzori, ktorým sa myšlienka zapáčila. Stavby zrealizovali miestni stavbári a remeselníci. Otvorenie zastávok vyvolalo veľký záujem miestnych obyvateľov.
Zámerom projektu bolo nielen zlepšiť dopravnú infraštruktúru, ale aj vytvoriť malé stavby, ktoré sú zároveň neobvyklými skulptúrami vo verejnom priestore. Majú vstúpiť do dialógu s ľuďmi, krajinou a tradíciou.
Bus:Stop Krumbach - Smiljan Radic, Čile Zdroj: Bus:Stop Krumbach
Napríklad Japonec Sou Fujimoto navrhol les tenkých oceľových tyčí, ktoré podopierajú schodíky na vyhliadkovú plošinu. Zastávka je tak zároveň orientačným a stretávacím bodom.
Čínski držitelia Pritzkerovej ceny Wang Shu a Lu Wenyu zas vytvorili akúsi cameru obscuru z dreva na pozorovanie okolia. Na projekte spolupracovali aj architekti z Ruska, Nórska, Belgicka, Španielska a Čile.
Región Bregenzerwald je známy nielen syrmi ale aj kvalitnou architektúrou. Podľa združenia Kultur Krumbach sem ročne príde 30-tisíc ľudí len kvôli architektúre.