„Výstavba nového Starého mosta je v sklze 10 týždňov, obyvatelia a návštevníci Štúrovej ulice sú konfrontovaní s rozbitými a nefunkčnými priestormi a hrozí, že Bratislava príde o peniaze z Európskej únie,“ vysvetľuje personálnu výmenu I. Nesrovnal.
Bývalé vedenie mesta podľa neho tento finančne veľmi náročný projekt podcenilo. Dostavbu Starého mosta, úpravu Štúrovej ulice a budovanie prvej etapy nosného dopravného systému označil po zvolení za priority tohto roka.
„Od pani Kratochvílovej na tomto poste očakávam zlepšenie koordinácie projektu, zavedenie systému do komunikácie jednotlivých zložiek, ktoré sa na projekte podieľajú a prísnu kontrolu plnenia stanovených termínov,“ dodáva I. Nesrovnal.
Personálna výmena je súčasťou jeho opatrení, ktoré majú za cieľ dobudovať Starý most a električkovú trať do Petržalky a dokončiť úpravu Štúrovej ulice. Primátor nariadil od marca trojzmennú prevádzku a stály dozor magistrátu na stavbe. Rozhodol aj o zriadení ďalšej montovne mostovej konštrukcie.
Tatiana Kratochvílová Zdroj: SITA/Ján Slovák
Okrem urýchlenia rozbehnutých veľkých projektov patrí k agende novej hlavnej dopravnej inžinierky aj projekt mestskej železnice, parkovacia politika či budovanie cyklotrás.
T. Kratochvílová je odborníčka na dopravu, ktorá v minulosti viedla oddelenie dopravy na Miestnom úrade Staré Mesto aj cestné hospodárstvo na Magistráte hlavného mesta.
Vo vlaňajších komunálnych voľbách pôvodne kandidovala aj na post primátora. Strana Sieť, ktorá ju navrhla, však jej kandidatúru stiahla. Pravicová koalícia potom podporila Milana Kňažka, ale samotná T. Kratochvílová neskoršieho víťaza volieb I. Nesrovnala.