V Bratislave medzi Košickou, Čulenovou, Pribinovou a Továrenskou ulicou je už viac ako dekádu rušno. Miestami až agresívna výstavba každým dňom pripomína budúcu developerskú víziu biznisového centra mesta.
Ambície sú veľké. Vzniknúť má moderný autobusový terminál, ktorý bude súčasťou obchodného centra Stanica Nivy. To bude prepojené s najvyššou budovou na Slovensku Nivy Tower.
O kúsok ďalej sa pripravuje prvý slovenský mrakodrap Eurovea Tower spolu s pokračovaním zóny Eurovea. A to je len časť projektov, ktoré budú novej biznis zóne dominovať.
Zničená rafinéria
Priemyselná časť pri Zimnom prístave sa pomaly mení na výkladnú skriňu slovenských developerov. Získala prezývky ako bratislavský „downtown“ či „Manhattan“. Ešte na prelome milénia by niečo také málokto predpokladal. Napriek tomu moderné centrum je neoddeliteľne spojené s históriou bývalej rafinérie Apollo.
Bratislava na prelome 19. a 20. storočia patrila medzi významné európske priemyselné mestá. Hlavne vďaka technickému pokroku a blízkosti Budapešti a Viedne, ktoré patrili v tom čase k špičkám.
V roku 1895 požiadal maďarský podnikateľ a bankár Arpád Spitz bratislavskú mestskú radu o sedemhektárový pozemok, aby na ňom mohol postaviť rafinériu minerálnych olejov pod názvom Apollo.
A. Spitz si vybral Bratislavu, pretože mala
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?