Konkurencia v oblasti športových potrieb na Slovensku sa rozrastie o európsku jednotku. Do Košíc totiž podľa dokumentov predložených štátnym orgánom mieri silná konkurencia pre zavedené slovenské prevádzky– francúzsky Decathlon. Má vyrásť vedľa obchodného centra Cassovia.
V mestskej časti Juh v ohraničení Alejovej a Gemerskej ulice sa v prvej fáze počíta len s objektom centra a predajnou plochou na úrovni necelých 2 500 štvorcových metrov. Pre porovnanie, predajňa Intersport v bratislavskom Avione ponúka tovar na približne 1 200 m2.
Košický Decathlon má okrem toho ponúknuť 173 parkovacích miest, so štartom výstavby sa počíta na jar budúceho roka a dokončením ešte pred Vianocami 2012. Odhadované náklady na výstavbu dosahujú 1,8 milióna eur. To sa však týka len prvej fázy.
V ďalších predbežne naplánovaných etapách počíta francúzsky reťazec aj s rozšírením predajne o ďalších 2 500 štvorcov, päťpodlažnou administratívou v presklenej budove a 400 parkovacími miestami. Objekt na seba naviaže ďalšiu výstavbu, či už v podobe ihriska alebo menších objektov.
Decathlon pôsobí po celom svete, vo viac než 20 krajinách. Len v domovskom Francúzsku má vyše 200 predajní, napríklad aj v Poľsku a Maďarsku. Dve predajne má v Českej republike – v Liberci a Ostrave. Podľa starších informácií agentúry ČTK sa chystá aj do ďalších českých miest. Aj vďaka svojej veľkosti dokáže ponúkať výhodnejšie ceny ako lokálni predajcovia.
Decathlon sa odlišuje prístupom, kde si zákazníci môžu vystavený tovar bez problémov vyskúšať a v predajni si zahrať napríklad futbal. Okrem toho ponúka viaceré vlastné značky. O prípadnom rozšírení aj do hlavného mesta zatiaľ nie je oficiálne nič známe.
Ilustračné foto - Decathlon