Dva pripravované konkurenčné projekty outletov vyostrujú boj o pozíciu na trhu. Krátko po tom, čo senecký D1 Outlet developerskej spoločnosti Ipec oznámil príchod nových značiek vrátane módnej Trussardi, ozvali sa zástupcovia druhého projektu. Realiz vo svojom One Fashion Outlet totiž taktiež sľubuje Trussardi.
Aktualizované (14:50): D1 Outlet napokon značku Trussardi nepotvrdil. "Zástupca Trussardi ešte včera potvrdil, že sa rozhodol pre D1 Outlet, nakoniec však dnes ráno opäť zmenil svoje požiadavky a I. Čarnogurský sa rozhodol rokovania s ním ukončiť," informuje developer.
„Z našej komunikácie so zástupcami značiek vyplynulo, že keď sa raz rozhodli pre One Fashion Outlet vo Voderadoch, vylúčili tým možnosť ísť do iného slovenského projektu,“ hovorí Vladimír Kozár z Realizu. Spomína aj ďalšie značky ako Luxury Mall, Retro Jeans, Berndorf Sandrik, či Grandi Vini. Predtým to bola aj Puma, Nike, či Adidas. (Všetky doteraz ohlásené značky One Fashion Outlet si prečítajte tu).
„Okrem prílevu nových nájomníkov investor zaznamenal aj záujem viacerých značiek, ktoré doteraz ako svoje ťažiskové deklarovala konkurencia,“ informuje naopak Ipec vo svojej tlačovej správe. Podľa šéfa firmy Ivana Čarnogurského developer pocítil nárast záujmu značiek spolu so spustením výstavby začiatkom tohto roka.
Najnovšími nájomcami v Senci tak okrem sporného Trussardi majú byť predajne Armani Jeans, Sergio Tachinni či Carlo Caddeo. Firma v minulosti predstavila aj Bushman, Baldini, Miss Sixty a Gaudí. Popri tom podľa I. Čarnogurského prebiehajú rokovania so značkami Schiesser a Esprit, pričom prvú menovanú ako svojho nájomcu spomína aj Realiz.
D1 Outlet
Ipec chce do outletu na ceste medzi Sencom a Pezinkom v prvej fáze vložiť 10 miliónov eur a dokončiť ho na jar budúceho roka. Štart výstavby ohlásil vo februári, vtedy vytvoril na svojom oficiálnom webe aj link na webkameru, kde možno sledovať priebeh výstavby. Po prvých výkopových prácach sa pokračuje s realizáciou základov.
Projekt vo Voderadoch mal podľa informácií z vlaňajška otvárať na jeseň tohto roka. V aktuálnej správe sa nový termín nespomína. „Pre nás je najdôležitejšia kvalita projektu. Pred začatím výstavby si chceme byť stopercentne istí, že Slovákom poskytneme outletové centrum na svetovej úrovni,“ vysvetľuje V. Kozár.
One Fashion Outlet
Podľa neho môže na Slovensku prežiť len jeden outlet. „Žiadny dobrý outlet nie je súčasťou priemyselného či biznis parku, gro musí byť vždy móda,“ poukazuje zástupca spoločnosti na umiestnenie konkurencie. Voderadský komplex už pozná aj prevádzkovateľa, ktorým bude spoločnosť Freeport.
Oba projekty outletov bojujú o svoje miesto už skoro dva roky. V minulosti sa však vyhýbali ostrejšej konfrontácii, ktorá prišla až teraz. Developeri musia myslieť aj na neustále sa rozrastajúce outletové centrum v rakúskom Parndorfe, kde len nedávno otvorili ďalších 40 obchodov. Minulý rok šéfovia všetkých troch projektov spolu diskutovali aj na TREND konferencii Reality a development.
Vizualizácie - Ipec a Realiz