Najmä Bratislavčanov prilákajú na budúci rok obchody v podzemí novej viedenskej Hlavnej stanice. Pribúdanie nákupných centier u našich západných susedov však už zrejme narazilo na svoje limity, konštatuje Across, magazín o obchodných centrách. Po otváraní nových obchodov sa investori zamerajú skôr na renovácie či prestavby starších komplexov.
Okrem redizajnu najväčšieho a najstaršieho rakúskeho nákupného centra Shopping City Süd, do ktorého investuje majiteľ Unibail-Rodamco vyše 130 miliónov eur, dostane novú tvár nakreslenú renomovanými architektmi z Chapman Taylor aj Huma Shopping Park vo viedenskom Simmeringu.
Projekt salzburského SES Spar European Shopping Centers zvýši nákupnú plochu zo 44-tisíc na 48-tisíc štvorcových metrov. Počet obchodov narastie zo štyridsať na sto. Prestavba sa má začať na jar a prví návštevníci si budú môcť v Hume nakúpiť na jeseň 2016. SES plánuje nové projekty aj v Bregenzi a v regióne Riedu.
Na jeseň budúceho roka by malo byť hotové aj BahnhofCity, teda mestečko okolo novej viedenskej hlavnej železničnej stanice. Na mieste bývalého Südbahnhof je už dnes čiastočne fungujúca hlavná stanica, kam smerujú aj všetky vlaky z Bratislavy.
Po dokončení bude ponúkať 115 obchodov, reštaurácie, kaviarne, hotely a kancelárie. Moderné nákupné centrum s prirodzeným denným svetlom a plochou 20-tisíc štvorcových metrov bude pod nástupiskami.
Podobne už rakúske železnice spolu s nemeckou spoločnosťou ECE, ktorá spravuje aj najnovšie bratislavské nákupné centrum Centrál, prebudovali stanice WestBahnhof a Wien Mitte.
Po otvorení ďalšieho komplexu G3 v októbri minulého roku už podľa odborníkov nie je vo Viedni a jej okolí priestor pre nové veľké centrum. "Očakávam, že G3 je posledným veľkým nákupným centrom na zelenej lúke vo Viedni na dlhý čas, najmenej na najbližších desať rokov," povedal pre Across Kurt Schneider, šéf jeho správcu Ekazent.
Vizualizácie - SES Spar European Shopping Centers, ÖBB