Ak niekto nevydrží do konca budúceho mesiaca na otvorenie prvého slovenského outletu, môže pár dni predtým vycestovať do Kyjeva. Neďaleko hlavného mesta Ukrajiny totiž 12. októbra otvoria outletové centrum taktiež s prívlastkom prvé v krajine.
Približne polhodinu jazdy od metropoly vyrastá projekt s typickými črtami outletu – namiesto modernej architektúry ju inšpirovali stredoveké severoeurópske mestá. Okolo komplexu sa budú tiahnuť vodné kanály.
Developerská spoločnosť Rioja Developments tu buduje 25-tisíc m2 pre približne 110 prevádzok. V septembri bola prenajatá polovica z nich, pribudnú značky ako Lagerfeld, Helen Marlen Group, G-Star Raw, Tommy Hilfiger, Brunello Cucinelli, Pepe Jeans, U.S. Polo či Gant.
Outlet počítajúci aj s hotelom a veľkým detským kútikom sa pri lákaní nájomníkov i zákazníkov spolieha najmä na neexistujúcu konkurenciu ako aj rozsiahlu spádovú oblasť. Do 60 minút jazdy autom je potenciál pre 4 milióny ľudí.
Manufactura Outlet Kyjev (1) Zdroj: Rioja Developments
Pre porovnanie – v slovenskom projekte pri Voderadoch vznikne na úvod 15-tisíc m2 a 70 obchodov. Do hodiny jazdy hovorí o potenciáli pre 2 milióny ľudí.
Oproti slovenským projektom pripravovaným na zelenej lúke má ukrajinský outlet výhodu aj v existujúcej vybavenosti lokality. Susedí totiž s veľkým supermarketom, bowlingovým centrom a kinami na ploche približne 30-tisíc štvorcov.
Spoločnosť Rioja Developments medzi svojimi referenciami uvádza niekoľko outletových centier vrátane toho vo Voderadoch. Venuje sa aj manažovaniu projektov.