Centrum otvorili v novembri minulého roka, keď poskytlo 22-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy. Už počas prvých dní navštívilo centrum 70-tisíc ľudí a do konca januára návštevnosť dosiahla 650-tisíc návštevníkov.
Prekonané očakávania
Aj preto sa rozhodol majiteľ centra pre ďalšiu fázu. „Návštevnosť centra od začiatku prekonala naše očakávania. Po vyhodnotení ďalších ukazovateľov, ktoré sú kľúčové pri riadení obchodných centier, sme sa rozhodli pokračovať aj druhou fázou projektu,“ hovorí Vladimír Salkovič, predseda predstavenstva VSV Consulting, ktorého 100-percentným akcionárom je realitný fond Náš prvý realitný – Prvá penzijná správcovská spoločnosť Poštovej banky.
Rozšírenie bude realizovať spoločnosť J&T Real Estate, ktorá od začiatku stojí za projektom. „Rozšírením o druhú fázu využijeme maximálne jej trhový potenciál, naším cieľom je, aby bola Eperia ešte atraktívnejšia. Vnímame to ako vhodne zvolenú stratégiu, ktorá reflektuje požiadavky návštevníkov nákupného centra,“ konštatuje výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán.
Budúci rok
So stavebnými prácami by mali začať v priebehu budúceho roka. Doterajší mix prevádzok zameraných na módu a štýl by mali posilniť kiná, interiérový detský kútik, posilňovňa a najväčšia predajňa so športovými potrebami.
Eperia Shopping Mall v Prešove Zdroj: Miro Pochyba
Podľa majiteľa sú V najbližších dňoch sú naplánované rokovania s nájomcami, ktorým sa nemohlo vyhovieť z kapacitných dôvodov. Svoje prevádzky už potvrdili Slovenská pošta, Tchibo, Cipo & Baxx. Zvyšné priestory majú obsadiť nové módne odevné značky. V súčasnosti je projekt obsadený na 95 percent.
Centrum postavili na sídlisku Sekčov. Po rozšírení by malo ponúkať 30 500 štvorcových metrov nákupnej plochy. Rozpočet prvej fázy sa pohyboval na úrovni 50 miliónov eur. Aktuálne sú v meste dve nákupné centra, chystá sa aj tretie. V centre Prešova má vyrásť obchodné centrum Fórum.