Nákupné centrum Polus v Bratislave by malo po renovácii z prvého polroka prejsť zmenami aj koncom roka. Dôvodom je mierna úprava orientácie centra, ktoré sa chce sústrediť viac na dámsku a detskú módu. Informovala o tom riaditeľka Polusu Petra Klasová-Hándlová.

Príležitosťou je fakt, že v novembri tohto roka sa končí platnosť 10-ročných nájomných zmlúv pre zhruba polovicu obchodných prevádzok v Poluse. Cieľom vedenia je podľa riaditeľky vytvoriť miesto pre nové značky a dostať do centra tie, ktoré pre jeho plnú prenajatosť nemohli získať v čase, keď na Slovensko prichádzali.

Príkladom je švédsky odevný reťazec Hennes&Mauritz, rokovania s ním P. Klasová-Hándlová potvrdila. Ďalšími v diskusii majú byť podľa informácií TRENDreality.sk holandský C&A, či britský Marks&Spencer. V Poluse je od leta nová nemecká drogéria DM, jej príchod si vyžiadali zákazníci.

Polus mení smer. Na ženy a deti

Vedenie nákupného centra plánuje vytvoriť pre nových nájomníkov priestor spájaním uprázdnených a presunom existujúcich obchodných jednotiek tak, aby sa vytvorili väčšie rozlohy obchodov, ktoré zahraničné reťazce vyžadujú.

Nákupné centrum, otvorené v roku 2000 má návštevnosť zhruba 10 miliónov klientov ročne. Napriek prebiehajúcej renovácii za 6 miliónov eur ho v prvom polroku tohto roka navštívili o tri percentá ľudí viac, ako vlani, tvrdí marketingová riaditeľka Dana Hanzelová. V máji bola návštevnosť dokonca o päť percent vyššia.

Obraty obchodníkov sa naopak znížili v priemere o desať percent, v prípade odevných firiem to bolo viac, pri kaviarňach naopak tržby často vzrástli. Pri obnovovaní zmlúv sa napriek tomu ceny nájomného skôr zvýšia, uisťuje riaditeľka Polusu: „Tí, čo žiadajú nižšiu cenu skôr odídu a nahradia ich noví nájomníci. Centrum sa tým očistí od menej úspešných obchodníkov.“

Zmena orientácie má zvýšiť návštevnosť zo strany zákazníckej skupiny rodín, ktoré do Polusu zavítajú podstatne menej často, ako na začiatku jeho existencie. Neskôr mu túto klientelu odlákali najmä Aupark a Avion. Polus dokonca v roku 2003 zrušil detský kútik, pretože „jeho návštevnosť klesala“, ako konštatuje D. Hanzelová.

Polus mení smer. Na ženy a deti

V súčasnosti až dve tretiny návštevníkov centra tvoria ľudia nežijúci v rodine, teda slobodní alebo rozvedení. Dôvodom je aj blízkosť troch veľkých kancelárskych veží a poloha v širšom centre Bratislavy. „Vždy budeme mať skôr pozíciu business shopping centra, ako zábavného centra,“ hovorí marketingová manažérka Polusu.

Polus postavila a otvorila v roku 2000 maďarská developerská skupina TriGranit. Neskôr ho predala rakúskemu realitnému fondu Immoeast, ktorý sa stal aj jej významným akcionárom. Podobné transakcie prebehli v prípade dvoch kancelárskych veží Millenium a projektu tretej. Jej výstavbu zatiaľ Immoeast pre finančné problémy odsunul na neurčito.

Ilustračné foto - Peter Kremský