Obaja developeri pracujú už mesiace na vybavovaní povolení. Projekt v Starom Meste sa doteraz posudzoval z hľadiska vplyvov na životné prostredie.
Úradom ho predložila spoločnosť Woal, ktorú vlastnia na polovicu JTRE a Cresco RE prostredníctvom svojich cyperských firiem. Spoločnosť sa predtým volala Henbury Development a kupovala pozemky na mieste bývalého Parku kultúry a oddychu, ktorý medzičasom zbúrali.
Cyklotrasa pri električke nebude
V októbri ministerstvo životného prostredia vydalo záverečné stanovisko pre obe časti pokračovania River Parku – v konaní je samostatne časť CPR-A, ktorú zastrešuje Cresco RE, a časti CPR-B a CPR-C spadajúce pod JTRE.
Od podania zámeru pritom uplynuli viac ako dva roky. V oboch prípadoch ministerstvo napokon rozhodlo, že s realizáciou navrhovanej činnosti súhlasí. Developeri, ktorí si svoju časť projektu realizujú samostatne, teda ukončili proces EIA a môžu žiadať o ďalšie povolenia – územné rozhodnutie od mestskej časti a neskôr stavebné povolenie.
V procese hodnotenia sa pritom ministerstvo zaoberalo desiatkami pripomienok od úradov aj obyvateľov. Investora napríklad zaviazalo k realizácii konkrétneho variantu pri riešení komunikácie pre chodcov a cyklistov v území.
Schválený variant je pokračovaním existujúceho riešenia od Mostu SNP po komplex River Park. Počíta teda s tým, že na Dvořákovom nábreží bude zmiešaný pohyb chodcov a cyklistov s obmedzením rýchlosti cyklistov.
Neprešiel variant s oddeleným pásom pre chodcov a samostatnou súbežnou cestou pre cyklistov, pretože
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?