Petržalská tržnica na Bratskej ulici sa rozprestiera na zrekonštruovanej ploche s veľkosťou takmer 5 000 štvorcových metrov. Skupina Terno investovala do projektu 2,9 milióna eur, z toho približne pätina smerovala na modernizáciu interiéru vlastného supermarketu, ktorému sú prispôsobené aj otváracie hodiny tržnice (denne od siedmej ráno do deviatej večer).
Petržalská tržnica Zdroj: Miroslava Spodniaková
Druhý supermarket Kraj
Najväčšou prevádzkou v Petržalskej tržnici je supermarket Kraj s rozlohou 1 100 štvorcových metrov. Ide o nový koncept, ktorý rozvíja skupina Terno. Prvú predajňu Kraj otvorila začiatkom marca v Devínskej Novej Vsi, rovnako po rekonštrukcii obchodu Terno. Za prvý mesiac jej tržby prekročili očakávania o takmer desať percent, viac ako polovicu z celkového počtu predaných produktov tvorili slovenské potraviny.
Expanzia reťazca Kraj bude pokračovať nielen v Bratislave, ale tiež mimo hlavného mesta. „Po prvých dvoch predajniach supermarketového formátu sa v lete pustíme do vytvorenia pilotnej prevádzky Kraj v segmente malometrážnych predajní potravín,“ avizuje generálny riaditeľ Terna Stanislav Čajka.
Predajne Kraj pribudnú tento rok napríklad v zrekonštruovanom podchode na Trnavskom mýte či v Nitre. Prerábať a rebrandovať na Kraj sa postupne majú tiež prevádzky Terno v bratislavských nákupných centrách Retro či Aupark.
Supermarket Kraj v Petržalskej tržnici Zdroj: Miroslava Spodniaková
Supermarket Kraj v Petržalskej tržnici Zdroj: Miroslava Spodniaková
Kraj ponúka pod jednou strechou nielen bežné potraviny, ale tiež produkty od menších lokálnych a regionálnych výrobcov. Silné zastúpenie majú tiež zdravé výrobky od bio, dia, vegetariánskeho, vegánskeho či eko-sortimentu až po špeciálny tovar pre ľudí s potravinovou intoleranciou, napríklad bezlepkové a bezlaktózové produkty.
Na nákupy aj stretávanie
V Petržalskej tržnici sa nachádza trhová zóna so 16 stánkami so sezónnou zeleninou, strukovinami a bylinkami, tucet špeciálnych predajní, šesť gastro prevádzok, kvetinárstvo, predajňa slovenskej siete 101 drogerie, antikvariát či potreby pre domácich zvieracích miláčikov. „Snažili sme sa vyskladať prevádzky tak, aby sa dopĺňali,“ hovorí projektová manažérka Petržalskej tržnice Katarína Lešková.
Katarína Lešková, projektová manažérka Petržalskej tržnice Zdroj: Miroslava Spodniaková
V blízkej budúcnosti v tržnici pribudne tiež nechtové štúdio, lekáreň a piváreň. K objektu patrí priľahlé parkovisko s kapacitou 139 parkovacích miest. Okrem možností nákupu tržnica ponúka aj priestor pre susedské či rodinné stretnutia a aktivity s deťmi, pre najmenších sa pripravujú tvorivé dielničky či divadielko. Podľa K. Leškovej by sa v letných mesiacoch mali rozbehnúť aj rozličné aktivity v priestore pred samotným objektom.
O týždeň ďalšia tržnica
Terno sa pustilo do projektu Petržalskej tržnice na základe rozsiahleho prieskumu, ktorý zrealizovalo v septembri 2016 medzi obyvateľmi sídliska. Vyplynulo z neho, že ľudia z tejto lokality sa intenzívnejšie zaujímajú o pôvod potravín, chcú si pohodlne vybaviť veľký rodinný nákup a vyhľadávajú miesta, na ktorých sa môžu stretávať.
Prevádzkovateľom Petržalskej tržnice je spoločnosť Terno Real Estate, ktorá v súčasnosti prevádzkuje viac ako stovku predajní Terno, Moja Samoška a Hypernova. V budúcnosti chce otvárať nové predajne už len pod značkou Kraj, pod ktorú by mali postupne prechádzať aj prevádzky z existujúceho portfólia.
Petržalská tržnica Zdroj: Miroslava Spodniaková
Na budúci týždeň je naplánované otvorenie ďalšej lokálnej tržnice v Petržalke pod názvom Trch. Pôjde o farmársku časť nákupného centra Slnečnice Market, ktoré je súčasťou novovzniknutej mestskej štvrte Slnečnice, projektu developera Cresco Group. Zákazníkom ponúkne farmárske výrobky, sezónnu zeleninu či ovocie, lokálne kaviarne a bistrá. Väčšina prevádzok trhovníkov aj gastro značiek má byť otvorená od 12. apríla, postupne budú pribúdať ďalšie.