Plánovaná výstavba by podľa železníc nemala ohroziť existujúcu prevádzku stanice ani chystané železničné spojenie na pražské letisko.

„Ide o dnes nevyužívané plochy, na ktorých by malo vyrásť obchodné a administratívne centrum a v súlade s územným plánom hlavného mesta Prahy aj zelené plochy a komunikácie, ktoré by okrem iného logicky prepojili lokalitu Masarykovej stanice a Florencu za magistrálou,“ uviedol predseda dozornej rady a námestník ministra dopravy Milan Feranec.

Penta má na tieto pozemky českých železníc predkupné právo na základe zmluvy z roku 2004. Tá takisto určuje spôsob, akým sa stanovuje konečná cena, ktorú Penta železničnej spoločnosti za pozemky zaplatí. Dopravca podľa nej bude mať nárok na sumu 7 200 korún (266 eur) za štvorcový meter budúcich kancelárskych a obchodných plôch. Cena sa tak neodvíja od rozsahu zastavaného pozemku, ale od podlažnej plochy budúcich administratívnych budov, ktoré umožní magistrát na pozemkoch stavať.

Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovať za miliardy korún takzvaný Central Business District. Prirovnáva ho k londýnskemu City. Stavať by sa malo v troch lokalitách v okolí železničnej stanice. Prvý blok budov by mal podľa plánov vzniknúť v ulici Na Florenci oproti obchodnému centru Florentinum, ktoré spoločnosť dokončila v roku 2013.

Už v polovici minulého roka spoločnosť požiadala o posúdenie vplyvu prvého stavebného projektu na Masarykovej stanici na životné prostredie (proces EIA). Podľa dokumentu v databáze EIA chce investor postaviť ako jednu z prvých budovu so šiestimi až ôsmimi nadzemnými podlažiami. Pod zemou by mali vyrásť ďalšie dve až tri podlažia, ktoré majú slúžiť ako parkovisko až pre 226 áut. Na streche majú byť terasy.

Poznámka: Týždenník TREND a portál TREND.sk sú súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.